Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SPY505 | MAHALLİ İDARELER VE SPOR | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, mahalli idareler kapsamında gerçekleştirilen spor organizasyonlarını düzenleyecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; mahalli idareler kavramı, merkezi yönetim kavramı, mahalli idareler ve merkezi yönetim arasındaki ilişki, farklı mahalli idareler, Türkiye’de mahalli idarelerin tarihsel gelişimi, belediye, köy ve il özel idareleri, mahalli idarelerin hizmet sunma yöntemleri, spor ve mahalli idareler ilişkisi, sporun kitlelere yayılması, mahalli idareler ve açık alanlar, kamuya ait saha ve tesisler, spor kulüpleri ve mahalli idareler, mahalli idareler ve spor etkinlikleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mahalli idareler ve merkezi yönetim kavramlarını tanımlar. |
Mahalli idareler ile merkezi yönetim arasındaki yönetimsel farkları ayırt eder. |
Sporun kitlelere yayılmasında, mahalli idarelerin rolünü ve önemi anlatır. |
Mahalli idarelerin spor hizmeti sunma yöntemleri ile ilgili uygulamaları örnekler. |
Mahalli idareler kapsamında gerçekleştirilen spor organizasyonlarının işleyişini inceler(examine) ve değerlendirir. |
Mahalli idareler kapsamında gerçekleştirilen spor faaliyetlerini düzenler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme, Yerel yönetim kavramının tanımı | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Konu ile ilgili makale okuma | Mahalli idareler ile merkezi yönetim arasındaki ilişki | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Literatür tarama | Farklı ülkeler ve mahalli idareler anlayışları | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Türkiye’de mahalli idarelerin tarihsel gelişimi | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Literatür tarama | Belediye, köy ve il özel idarelerinin yapısı | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Mahalli idarelerin hizmet sunma yöntemleri | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Konu ile ilgili makale özeti çıkarma | Spor kavramının mahalli idareler ile ilişkisi | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Mahalli idareler spor açısından fonksiyonları | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma | Sporun kitlelere yayılmasında mahalli idarelerin önemi ve görevleri | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Literatür tarama | Mahalli idareler ve açık alanlar | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Literatür tarama | Kamuya ait saha ve tesislerin yapımı | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
13 | Konu ile ilgili makale özeti çıkarma | Spor kulüplerinin mahalli idarelerle ilişkileri | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
14 | Literatür tarama ve konu ile ilgili rapor hazırlama | Mahalli idareler ve spor etkinliklerinin incelenmesi | Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
15 | Literatür tarama ve konu ile ilgili rapor hazırlama | Mahalli idareler ve spor etkinliklerinin incelenmesi | Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yücel, A. S. Atalay, A. ve Korkmaz, M. (2016). Türkiye’de Yerel Yönetimler ve Spor Hizmetleri. Nobel Bilimsel Eserler, İstanbul. |
Houlihan, B. (2014). The Government and Politics of Sport (RLE Sports Studies). Routledge, US. |
Kocaoğlu, M. (2015). Yerel Yönetimlerde Katılım ve Kültür. Çizgi Kitapevi, İstanbul. |
Okçu, M. ve Özgür, H. (2013). Dünyada Yerel Yönetimler Örnekler – Uygulamalar. Seçkin Kitapevi, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki ileri düzey bilgileri analitik düşünce yetkinliği ile uzmanlık seviyesinde geliştirir ve sporda psikososyal alanlara yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimlerinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayarak uzmanlık alanına yönelik yeni ve özgün sonuçlara ulaşır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sporda psikososyal alanlarda Spor bilimlerinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayarak uzmanlık alanına
yönelik yeni ve özgün sonuçlara ulaşır.
|
||||||
2 |
Sporda psikososyal alanlarda kullanılan uygulamalara ilişkin yeni yöntemler geliştirir, mevcut olan uygulamalarda kullanılan yöntemleri ihtiyaç durumunda yeniden tasarlar ya da farklı disiplin alanlarında kullanımına yönelik uyarlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında gereksinim duyulan uygulamaları gerçekleştirmek üzere gerekli ekipman, teknoloji ve yazılımları ileri düzeyde kullanır, elde edilen verileri analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
|
||||||
2 |
Alanında yeni ve güncel konuları araştırabilmek, analiz edebilmek, yeniden uyarlamak ve özgün araştırma sonuçları ortaya koyabilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini etkin bir şekilde kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sahip olduğu liderlik özelliklerini kullanarak; ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif faaliyet ve organizasyonlara ilişkin çalışmaları özgün bir yaklaşımla planlar, organize eder ve olası sorunları çözümlemek adına inisiyatif alarak stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
||||||
2 |
Süreçlerinin gelişimi ve yenilikçi uygulamalarına yönelik alana katkı sağlayacak yöntemler geliştirir ve bu gelişmeleri ulusal ve/veya uluslararası bilimsel yayın yapan mecralarda yorumlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerine dayalı olarak; alana dair güncel yaklaşım ve gelişmeleri eleştirel düşünce yapısıyla takip eder, olası sorunları analitik bir yaklaşımla çözümler ve gerektiğinde yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında ve sosyal yaşamda ilişkileri düzenleyen normları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder, gelişimini destekler ve ihtiyaç durumunda yeniden düzenlenmesine yönelik davranış gösterir.
|
||||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen bilimsel toplantı ve spor organizasyonlarında güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, nicel / nitel verilerle destekleyerek, akıcı, anlaşılır ve sistematik bir biçimde tartışır ve yorumlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken; toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri önemser ve bu değerlerin gelişimini destekler.
|
||||||
2 |
Spor bilimleri alanındaki gelişmeler ışığında; yaşadığı toplumun hareket eğitimi, egzersiz ve spor alışkanlığı kazanması konusunda farkındalık gelişimini destekleyici, sosyal içerikli,
sürdürülebilir proje ve çalışmaları yürütür, bu çerçevede hizmet veren kurumların oluşumuna önderlik eder.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 9 | 27 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |