Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SPY509 | SPOR ORGANİZASYONLARINDA PLANLAMA, UYGULAMA VE DEĞERLENDİRME | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | öğrencilere, spor organizasyonlarında, planlama, uygulama ve yönetim tekniklerine sahip olabilme, organizasyonlarda etkin olan kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşları ile işbirliği yapabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | spor organizasyonlarının düzenlenmesi ve ilkeleri hakkında genel bilgiler, organizasyon sınıflaması, organizasyon planlaması, organizasyon uygulama teknikleri ve uygulamada karşılaşılan sorunlar konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Spor organizasyonları ile ilgili kavramları açıklar (explain). |
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının işleyişini açıklar. (explain). |
Spor organizasyonlarının işleyişini tartışır (discuss). |
Spor organizasyonlarının işleyişi ile ilgili edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası etkinliklerde kullanır. (use). |
Organizasyonlarda etkin olan kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşları ile işbirliği yapar (collaborate). |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, spor ve organizasyonların tanımları | Anlatım, Soru-Cevap Ve Tartışma Yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Ulusal spor organizasyonlarının işleyişi | Anlatım, Soru-Cevap Ve Tartışma Yöntemi |
3 | Literatür tarama | Uluslararası spor organizasyonlarının işleyişi | Anlatım, Soru-Cevap Ve Tartışma Yöntemi |
4 | Web sayfası tarama ve kitap okuma | Ulusal ve Uluslararası spor organizasyonları: Ulusal Spor Federasyonları (USF) ve Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) | Anlatım, Soru-Cevap Ve Tartışma Yöntemi |
5 | Türk Milli Olimpiyat Komitesi (TMOK) web sitesi inceleme | Türk Milli Olimpiyat Komitesi (TMOK) görev ve sorumluluklarını ve Türk sporuna katkısı | Anlatım, Soru-Cevap Ve Tartışma Yöntemi |
6 | Literatür tarama | Uluslararası büyük organizasyonlarının (Olimpiyat Oyunları, Dünya Kupası gibi) rekreasyonel potansiyele olan etkisi | Anlatım, Soru-Cevap Ve Tartışma Yöntemi |
7 | Konu ile ilgili makale okuma | Spor organizasyonlarının ülkeye olan katkısı | Anlatım, Soru-Cevap Ve Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Spor organizasyonlarının amaçları | Anlatım, Soru-Cevap Ve Tartışma Yöntemi |
10 | Literatür taraması | Spor organizasyonları yönetim yapısı | Anlatım, Soru-Cevap Ve Tartışma Yöntemi |
11 | Konu ile ilgili makale özeti çıkarma | Spor organizasyonların koordinasyon ve kontrolünün incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap Ve Tartışma Yöntemi |
12 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının sonuçları açısından değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap Ve Tartışma Yöntemi |
13 | Literatür tarama, Sunum hazırlama | Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarda ortaya çıkan sorunlar; öğrenci sunumları | Anlatım, Soru-Cevap Ve Tartışma Yöntemi |
14 | Literatür tarama, Sunum hazırlama | Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarda ortaya çıkan sorunlar; öğrenci sunumları | Anlatım, Soru-Cevap Ve Tartışma Yöntemi |
15 | Literatür tarama, Sunum hazırlama | Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarda ortaya çıkan sorunlar; öğrenci sunumları | Anlatım, Soru-Cevap Ve Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Balcı, V., (1999). Spor Etkinliklerinin Planlanması ve Yönetimi, Bağırgan Yayınları, Ankara. |
Sunay, H. (2000). Sporda Organizasyon, Gazi Kitabevi, Ankara. |
Covell, D., Walker, S., Siciliano, J., W.Hess, P. (2007). Managing Sports Organizations, Transferred to Taylor & Francis. |
Hernandez, R.A. (2013). Managing Sport Organizations, Routledge, America. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki ileri düzey bilgileri analitik düşünce yetkinliği ile uzmanlık seviyesinde geliştirir ve sporda psikososyal alanlara yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimlerinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayarak uzmanlık alanına yönelik yeni ve özgün sonuçlara ulaşır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sporda psikososyal alanlarda Spor bilimlerinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayarak uzmanlık alanına
yönelik yeni ve özgün sonuçlara ulaşır.
|
3 | |||||
2 |
Sporda psikososyal alanlarda kullanılan uygulamalara ilişkin yeni yöntemler geliştirir, mevcut olan uygulamalarda kullanılan yöntemleri ihtiyaç durumunda yeniden tasarlar ya da farklı disiplin alanlarında kullanımına yönelik uyarlar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında gereksinim duyulan uygulamaları gerçekleştirmek üzere gerekli ekipman, teknoloji ve yazılımları ileri düzeyde kullanır, elde edilen verileri analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
|
3 | |||||
2 |
Alanında yeni ve güncel konuları araştırabilmek, analiz edebilmek, yeniden uyarlamak ve özgün araştırma sonuçları ortaya koyabilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini etkin bir şekilde kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sahip olduğu liderlik özelliklerini kullanarak; ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif faaliyet ve organizasyonlara ilişkin çalışmaları özgün bir yaklaşımla planlar, organize eder ve olası sorunları çözümlemek adına inisiyatif alarak stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
4 | |||||
2 |
Süreçlerinin gelişimi ve yenilikçi uygulamalarına yönelik alana katkı sağlayacak yöntemler geliştirir ve bu gelişmeleri ulusal ve/veya uluslararası bilimsel yayın yapan mecralarda yorumlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerine dayalı olarak; alana dair güncel yaklaşım ve gelişmeleri eleştirel düşünce yapısıyla takip eder, olası sorunları analitik bir yaklaşımla çözümler ve gerektiğinde yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında ve sosyal yaşamda ilişkileri düzenleyen normları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder, gelişimini destekler ve ihtiyaç durumunda yeniden düzenlenmesine yönelik davranış gösterir.
|
3 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen bilimsel toplantı ve spor organizasyonlarında güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, nicel / nitel verilerle destekleyerek, akıcı, anlaşılır ve sistematik bir biçimde tartışır ve yorumlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken; toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri önemser ve bu değerlerin gelişimini destekler.
|
4 | |||||
2 |
Spor bilimleri alanındaki gelişmeler ışığında; yaşadığı toplumun hareket eğitimi, egzersiz ve spor alışkanlığı kazanması konusunda farkındalık gelişimini destekleyici, sosyal içerikli,
sürdürülebilir proje ve çalışmaları yürütür, bu çerçevede hizmet veren kurumların oluşumuna önderlik eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 9 | 27 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |