Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY342E | INSTITUTIONAL FOOD SERVICES II | 6 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Toplu beslenme sistemlerinde besinleri hazırlama ve pişirme yöntemleri, servis yönetimi, atık yönetimi, maliyet kontrolü, iş sağlığı ve güvenliği, besin güvenliği, hijyen ve kalite yönetim sistemlerine ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Besinleri hazırlama ve pişirme ilkeleri, temel pişirme teknikleri, pişirme ile meydana gelen değişiklikler, yiyecek üretim sistemleri, servis temel ilkeleri ve yönetimi, gıda atık ve artık yönetimi, maliyet kontrolü, iş sağlığı ve güvenliği, besin güvenliği ve hijyen, kalite yönetim sistemleri (HACCP, ISO22000), besin kaynaklı mikrobiyal hastalıklar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Besinleri hazırlama ve pişirme yöntemlerini tanımlar. |
Yiyecek üretim sistemlerini analiz eder ve uygun üretim yöntemlerini seçer. |
Servis temel ilkelerini açıklar ve hizmet kalitesini iyileştirmek için değişiklikler yapar. |
Gıda atık ve artık yönetimi ve atıkların azaltılmasına yönelik stratejiler uygular. |
Maliyet kontrolüne dayalı etkin maliyet stratejileri önerir. |
Toplu Beslenme Sistemlerinde iş sağlığı ve güvenliğini açıklar. |
Besin güvenliği ve hijyen ilkelerini ana hatlarıyla belirtir. |
Hijyen kurallarını uygular ve besin güvenliği süreçlerini düzenler. |
Kalite yönetim sistemlerini tanımlar ve kalite yönetim sistemlerini karşılaştırır. |
Besin kaynaklı mikrobiyal hastalıkları açıklar ve korunma yöntemlerini gösterir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Geniş Çapta Hazırlama ve Pişirme İlkeleri I | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Geniş Çapta Hazırlama ve Pişirme İlkeleri II | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Yiyecek Üretim Sistemleri | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Servis Yönetimi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Gıda Artık ve Atık Yönetimi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Maliyet Yönetimi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Toplu Beslenme Sistemlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Hijyen | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Hijyen II | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | HACCP | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | ISO 22000, FSSC22000 | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Toplu Beslenme Yapan Kuruluşlarda Kullanılan Diğer Kalite Yönetim Sistemleri | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Toplu Beslenme Yapan Kuruluşlarda Kullanılan Diğer Kalite Yönetim Sistemleri | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Çalışma | Besin Kaynaklı Mikrobiyal Hastalıklar | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sethi, M. (2004). Institutional food management. New Age International. |
Puckett, R. P. (2012). Foodservice manual for health care institutions (4th ed.). John Wiley & Sons. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Özellikle insan, çevre ve besin arasındaki ilişkiyi inceleyen, beslenme ve diyetetik uygulama biliminin temelini oluşturan tüm disiplinler ile ilgili bilgiyi değerlendirir.
|
5 | |||||
2 |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki güncel bilgi ve uygulamaları tanımlar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanında bilgi edinme ve bilgi verme sürecinde güncel teknolojik kaynakları kullananır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını değerlendirir.
|
0 | |||||
2 |
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını bu alandaki bilgi birikimini
kullanarak açıklar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilgilerin kullanımında yasal ve etik ilkeleri uygular.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanında sahip olunan bilgi ve yetenekleri uygular.
|
4 | |||||
2 |
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik ve mevzuatları takip eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeterli yabancı dil bilgisi ile Beslenme ve Diyetetik alanında yeni gelişmeleri takip eder.
|
5 | |||||
2 |
Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirir.
|
5 | |||||
2 |
Danışanların sağlık, sosyal ve çevre durumları ile ilgili sorunlarına cevap verir.
|
0 | |||||
3 |
Danışanların beslenme durumlarını değerlendirir.
|
0 | |||||
4 |
Danışanların klinik bulgularını beslenme açısından yorumlar.
|
0 | |||||
5 |
Danışana özgü beslenme tedavileri planlar.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 2 | 6 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 99 |
Genel Toplam | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |