| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| CGY145E | PHYSIOLOGY | 1 | 3 | 3 | 6 | 
DERS BİLGİLERİ | 
                        |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi NASIR MUSTAFA | 
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
AMAÇ VE İÇERİK | 
                        |
|---|---|
| Amaç: | İnsan vücudunu oluşturan tüm sistemlerin temel yapısı ve işleyiş mekanizmalarına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. | 
| İçerik: | İnsan vücudundaki hücre, doku ve sistemlerin işleyiş mekanizmaları | 
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
|---|
| Homeostasis kavramını ve fizyolojik düzenleme mekanizmalarını açıklar | 
| Vücut sıvı kompartmanlarını açıklar | 
| Membranda transport mekanizmalarının temel özelliklerini söyler | 
| Kanın görevlerini ve kan hücrelerinin özelliklerini söyler | 
| Sinir sisteminin temel özelliklerini açıklar | 
| Motor ve duyusal sinir sistemi bölümlerinin temel çalışma prensiplerini açıklar | 
| Kas kasılma mekanizmasını açıklar | 
| Kasın enerji kaynaklarını sıralar | 
| Dolaşım sisteminin bölümlerini ve özelliklerini açıklar | 
| Kalbin çalışma prensiplerini açıklar | 
| Solunum mekaniğini açıklar | 
| Solunum sisteminde gaz transportunun ana mekanizmasını açıklar | 
| Sindirim sisteminin temel görevlerini sıralar | 
| Boşaltım sisteminin çalışma prensiplerini açıklar | 
| Hormonların salınma mekanizmalarını ve etkilerini sıralar | 
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Okuma | Fizyolojiye giriş, homeostaz ve vücut kontrol sistemleri | Sunum, tartışma, soru-cevap | 
| 2 | Okuma | Vücut Sıvılarının Dağılımı, Elektrolitler, Hücre Transport Mekanizmaları | Sunum, tartışma, soru-cevap | 
| 3 | Okuma | Kan Fizyolojisi | Sunum, tartışma, soru-cevap | 
| 4 | Okuma | Sinir Sistemi Fizyolojisi | Sunum, tartışma, soru-cevap | 
| 5 | Okuma | Kas Fizyolojisi | Sunum, tartışma, soru-cevap | 
| 6 | Okuma | Dolaşım Sistemi Fizyolojisi | Sunum, tartışma, soru-cevap | 
| 7 | Okuma | Sindirim Sistemi Fizyolojisi | Sunum, tartışma, soru-cevap | 
| 8 | Okuma | Solunum Fizyolojisi | Sunum, tartışma, soru-cevap | 
| 9 | Okuma | Boşaltım Sistemi Fizyolojisi | Sunum, tartışma, soru-cevap | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Okuma | Duyu Fizyolojisi | Sunum, tartışma, soru-cevap | 
| 12 | Okuma | Endokrin Sistem Fizyolojisi | Sunum, tartışma, soru-cevap | 
| 13 | Okuma | Üreme Sistemi Fizyolojisi | Sunum, tartışma, soru-cevap | 
| 14 | Okuma | Bağışıklık Sistemi Fizyolojisi | Sunum, tartışma, soru-cevap | 
| 15 | Okuma | Egzersiz Fizyolojisi | Sunum, tartışma, soru-cevap | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
KAYNAKLAR | 
                        
|---|
| Hall, J. E. Guyton A.C.(2016). Guyton and Hall Tıbbi Fizyoloji (13. ed). Elsevier. | 
| Ganong, W. (2016) Ganong Tıbbi Fizyoloji (25. ed). McGraw Hill Ed. | 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanındaki güncel  bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanındaki güncel  bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı  bağımsız olarak yürütebilme.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Sorumluluğu altında çalışanların  bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| 4 | 
                                             
                                                Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 5 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması,  uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile  çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 4 | 56 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 14 | 1 | 14 | 
| Ödev | 0 | 0 | 0 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 4 | 40 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 61 | 0 | 147 | 
| Genel Toplam | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |