TR EN

CHILDREN S LITERATURE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY208E CHILDREN S LITERATURE 4 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çocuk edebiyatını öğretmek ve çocukların dil gelişimi dikkate alınarak yetiştirilmeleri konusunda öğrencileri biliçlendirmeye ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Çocuk edebiyatına ilişkin kavramlar, tanımı ve kapsamı, çocuk edebiyatının tarihçesi, çocuk edebiyatının önemi ve gelişime katkısı, çocuk kitaplarının yapısal özellikleri, çocuk kitapları çeşitleri, çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler, çocuk kiatpları hazırlanmasında gereken temel ilkeler, yaş grubuna uygun kitap seçiminde ailelere ve eğitimcilere rehberlik, Türkiye'de ve dünyada çocuk kütüphaneleri, etkileşimli kitap okuma çalışmaları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çocuk edebiyatına ilişkin kavramları açıklar.
Çocuk edebiyatının önemini ve özelliklerini açıklar.
Çocuk edebiyatıyla çocuğun gelişimi arasında ilişki kurar.
Çocuk kitaplarının özelliklerini ayırt eder.
Çocuk kitabı hazırlarken dikkat edilecek noktaları düzenler.
Yaş grubuna uygun kitap seçiminde ailelere ve eğitimcileri destekler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Ders Hedeflerini Tanıma ve Konuşma, Çocuk Edebiyatı Kavramına Genel Bakış, Eleştiri Türleri Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Düz Yazıda Temel Unsurları Tanıma ve Kullanma Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması
3 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Çocukların Edebi Eserlerle Güçlü İlişki Kurmasına Yönelik Çalışmalar Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
4 Literatür Tarama Toplumsal Cinsiyet ve Çocuk Edebiyatı: Geleneksel Masallara Eleştirel Bakış ve Alternatif Yaklaşımlar Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Web Tabanlı Araştırma Edebiyatı Yazarak Yorumlama: Sharon Creech’in “Love That Dog: The Novel” eserine bakış Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
6 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Görsel Sanatlar Aracılığıyla Edebiyatı Yorumlama, Çocuk Edebiyatında Resimler ve Grafik Romanlar Anlatım, Tartışma
7 Uygulama Drama Yoluyla Edebiyatı Yorumlama, Canlandırma Biçimleri Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Çocuk Edebiyatı ve Felsefe: Çocuk Kitaplarını Ciddi Konuları Konuşmak İçin Kullanmak Sunum
10 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Okul Öncesi ve İlkokul Seviyesinde Kitap Okuma Dersine Hazırlık Aşamaları Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Ders Örneği: Frog and Toad Together’dan Dragons and Giants ile Etik Konuları Tartışma Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması
12 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Ders Örneği: The Important Book ile Eleştirel Okuma Becerilerinin Arttırılması Anlatım, Soru Cevap
13 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Çocuk Edebiyatı ve Sürdürülebilirlik: The Giving Tree ile çevre bilinci Sunum
14 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Okuma Örnekleri: Leo Lionni’nin Frederick (1967) ve Morris the Moose Sunum
15 Uygulama Okuma Örnekleri: Knuffle Bunny, Emily’s Art Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akoğlu, G., Sarıca, A. ve Karaman G. (2016). Etkileşimli Kitap Okuma Programı (EKOP). Ankara: Eğiten Kitap.
Yalçın, A. ve Aytaş, G. (2017). Çocuk Edebiyatı.Ankara. Akçağ.
Tür, G. ve Turla A. (2010). Okul Öncesinde Çocuk, Edebiyat Ve Kitap. İstanbul: YA-PA.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
4
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
4
3
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning.
4
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
4
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
5
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
5
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 2 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 76
Genel Toplam 76
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0