TR EN

CHILDREN S LITERATURE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY208E CHILDREN S LITERATURE 4 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çocuk edebiyatını öğretmek ve çocukların dil gelişimi dikkate alınarak yetiştirilmeleri konusunda öğrencileri biliçlendirmeye ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Çocuk edebiyatına ilişkin kavramlar, tanımı ve kapsamı, çocuk edebiyatının tarihçesi, çocuk edebiyatının önemi ve gelişime katkısı, çocuk kitaplarının yapısal özellikleri, çocuk kitapları çeşitleri, çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler, çocuk kiatpları hazırlanmasında gereken temel ilkeler, yaş grubuna uygun kitap seçiminde ailelere ve eğitimcilere rehberlik, Türkiye'de ve dünyada çocuk kütüphaneleri, etkileşimli kitap okuma çalışmaları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çocuk edebiyatına ilişkin kavramları açıklar.
Çocuk edebiyatının önemini ve özelliklerini açıklar.
Çocuk edebiyatıyla çocuğun gelişimi arasında ilişki kurar.
Çocuk kitaplarının özelliklerini ayırt eder.
Çocuk kitabı hazırlarken dikkat edilecek noktaları düzenler.
Yaş grubuna uygun kitap seçiminde ailelere ve eğitimcileri destekler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Ders Hedeflerini Tanıma ve Konuşma, Çocuk Edebiyatı Kavramına Genel Bakış, Eleştiri Türleri Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Düz Yazıda Temel Unsurları Tanıma ve Kullanma Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması
3 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Çocukların Edebi Eserlerle Güçlü İlişki Kurmasına Yönelik Çalışmalar Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
4 Literatür Tarama Toplumsal Cinsiyet ve Çocuk Edebiyatı: Geleneksel Masallara Eleştirel Bakış ve Alternatif Yaklaşımlar Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Web Tabanlı Araştırma Edebiyatı Yazarak Yorumlama: Sharon Creech’in “Love That Dog: The Novel” eserine bakış Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
6 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Görsel Sanatlar Aracılığıyla Edebiyatı Yorumlama, Çocuk Edebiyatında Resimler ve Grafik Romanlar Anlatım, Tartışma
7 Uygulama Drama Yoluyla Edebiyatı Yorumlama, Canlandırma Biçimleri Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Çocuk Edebiyatı ve Felsefe: Çocuk Kitaplarını Ciddi Konuları Konuşmak İçin Kullanmak Sunum
10 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Okul Öncesi ve İlkokul Seviyesinde Kitap Okuma Dersine Hazırlık Aşamaları Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Ders Örneği: Frog and Toad Together’dan Dragons and Giants ile Etik Konuları Tartışma Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması
12 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Ders Örneği: The Important Book ile Eleştirel Okuma Becerilerinin Arttırılması Anlatım, Soru Cevap
13 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Çocuk Edebiyatı ve Sürdürülebilirlik: The Giving Tree ile çevre bilinci Sunum
14 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Okuma Örnekleri: Leo Lionni’nin Frederick (1967) ve Morris the Moose Sunum
15 Uygulama Okuma Örnekleri: Knuffle Bunny, Emily’s Art Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akoğlu, G., Sarıca, A. ve Karaman G. (2016). Etkileşimli Kitap Okuma Programı (EKOP). Ankara: Eğiten Kitap.
Yalçın, A. ve Aytaş, G. (2017). Çocuk Edebiyatı.Ankara. Akçağ.
Tür, G. ve Turla A. (2010). Okul Öncesinde Çocuk, Edebiyat Ve Kitap. İstanbul: YA-PA.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
4
2
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
4
3
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
4
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
4
3
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
4
2
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
4
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
5
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5
5
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
5
2
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 2 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 76
Genel Toplam 76
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0