Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HRY214 | SİYASAL İLETİŞİM | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; siyasal iletişim ve siyasal kampanyalar konusunda temel bilgiler vererek yeni ilgi alanları ve iş olanakları yaratılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği; siyasal iletişimin tanımı, tarihi gelişimi, diğer alanlarla ilişkisi, siyasal iletişimde yöntem ve teknikler, siyasal reklam çeşitleri ve negatif siyasal reklamlar ele alınacak. Medyada siyasal iletişim değerlendirilecek. Siyasal kampanya stratejisi adım adım geniş bir bakış açısı ile anlatılacak. Ulusal ve uluslararası alanda siyasal kampanyalar ve seçmen üzerindeki etkisi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temsilde adalet ve yönetimde istikrar ikilemi arasında yer alan tüm seçim sistemlerini açıklar. |
Türkiye'de 1923 - 2018 arasında yapılan seçimleri inceler ve siyasal partilerin oyları oranında sağladıkları parlamentodaki sandalye sayısına ve halkın seçimler itibariyle sergiledikleri oy geçişlerini analiz eder. |
1923-2018 yılları arsında seçimlerde gerek iktidar gerekse muhalefet partilerinin seçimler süresince kamuoyuna seslenmek amaçlı kullandıkları, zaman zaman profesyonel kurumlardan (reklam ajansları, PR şirketleri) aldıkları desteklerle oluşturdukları seçim sloganlarını inceler. |
Siyasal iletişimin diğer alanlarla ilişkisini belirler. |
Siyasal iletişimde kullanılan mesajların kamuoyunun gelişmişlik düzeyi ile yakın ilgisi olduğunu, kamu oylarının gelişmişlik düzeylerini karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | İletişim kavramı, önemi ve iletişim sürecinin unsurları. Siyasal iletişim kavramının tarihsel gelişimi. | Sunum ve anlatım |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Siyasal iletişim kavramının tanımı, amacı ve siyasal iletişim süreci. | Sunum ve anlatım |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Siyasal iletişim aktörleri. | Sunum ve anlatım |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Siyasal iletişim kavramının diğer disiplinler ile ilişkisi. | Sunum ve anlatım |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Siyasal iletişim kavramının diğer disiplinler ile ilişkisi. | Sunum ve anlatım |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Siyasal reklam türleri. | Sunum ve anlatım |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Siyasal iletişim çerçevesinde propaganda olgusu ve vize sınavına yönelik tekrar. | Sunum ve anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Kamuoyu kavramı ve kamuoyu araştırmaları. | Sunum ve anlatım |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Retorik kavramının türleri, unsurları, önemi ve siyaset ve retorik kavramı ilişkisi. | Sunum ve anlatım |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Retorik kavramının türleri, unsurları, önemi ve siyaset ve retorik kavramı ilişkisi. | Sunum ve anlatım |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Siyasal seçim kampanyaları. | Sunum ve anlatım |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Göstergebilim kavramı ve çok partili dönemdeki siyasal seçim kampanyalarının göstergebilimsel analizi. | Sunum ve anlatım |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | 2002 ve 2007 genel seçim kampanyalarının göstergebilimsel analizi. | Sunum ve anlatım |
15 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | 2018 Cumhurbaşkanlığı seçiminin göstergebilimsel analizi ve final sınavına yönelik tekrar. | Sunum ve anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aziz, A. (2011). Siyasal İletişim, Gen. 3.bs., Ankara: Nobel Yayın Dağıtım |
Barthes, R. (2023). Göstergebilimsel Serüven, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları |
Kapani, M. (2014). Politika Bilimine Giriş, Bursa: Bilgi Yayınevi |
Tokgöz, O. (2010).Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, Ankara: İmge Kitabevi |
Wolsfed, G. (2011). Making Sense of Media&Politics: Five Principles in Political Communication |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
|
2 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
|
3 | |||||
2 |
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
|
1 | |||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
2 | |||||
2 |
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
|
1 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
|
2 | |||||
2 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
|
1 | |||||
2 |
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
|
3 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 9 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 147 |
Genel Toplam | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |