Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIR255 | REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI UYGULAMASI | 3 | 4 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi CİHAN EMRE TANÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; fotoğrafın temel teknik kuramsal bilgilerinin kavranmasını sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, fotoğrafın ve reklam fotoğrafçılığının tarihsel gelişimi, stüdyo ve fotoğraf ekipmanları, makine türleri ve olanakları, fotoğraf makinelerinin çalışma prensipleri ve fotoğraf makinesinin öğeleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklam fotoğrafçılığına ilişkin temel bilgilere sahip olur. |
Reklam fotoğrafının sahip olması gereken özellikleri bilir |
Reklam fotoğrafı üretim yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olur. |
Reklam fotoğrafçısı ile teknik boyutta iletişim kurma becerisine sahip olur |
Reklam fotoğrafında kullanılması gereken aydınlatma tekniklerini öğrenir. |
Reklam kampanyası için fotoğraf tasarımı yapabilir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders içeriği hakkında genel bilgilendirme ders kaynaklarının tanıtılması reklam fotoğrafçılığı alanı ve sektörü üzerine bilgilendirme | - |
2 | - | Fotoğrafın algılanma evreleri fotoğrafın dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişiminin anlatılması ilk fotoğraf sanatçıları | - |
3 | - | Renkli fotoğraf dijital fotoğraf makineleri fotoğraf makinelerinin başlıca ögeleri objektif türleri fotoğraf makinesi türleri ve fotoğraf makinelerinin çalışma prensiplerinin anlatılması | - |
4 | - | Dijital makinelerde çekim modlarının tanıtılması pozometre kullanımı ve uygulamaları diyafram olanaklarının anlatılması ve net alan derinliği uygulamaları | - |
5 | - | Enstantene olanaklarının anlatılması ve hareket netsizliği uygulamaları | - |
6 | - | ISO ASA uygulamaları ve fotoğrafta kontrast renk ısısı ve Kelvin ölçü birimleri fotoğrafta ışık | - |
7 | - | Işığın yönleri fotoğrafta perspektif profesyonel bir fotoğraf stüdyosunda bulunması gereken ekipmanların anlatılması fotoğraf donanımları | - |
8 | - | Reklam fotoğrafçılığı türleri fotoğrafın reklamcılıktaki kullanım alanları reklam fotoğrafçılığının gelişimi | - |
9 | - | Yemek fotoğrafçılığı endüstriyel fotoğrafçılık still life fotoğraf | - |
10 | - | ARA SINAV | - |
11 | - | Moda fotoğrafçılığı mimari fotoğrafçılık | - |
12 | - | Reklamın görsel ve tipografik unsurları reklam fotoğrafçılığında aktörler ve kurumlar | - |
13 | - | Reklam fotoğrafçılığında alternatif teknikler öğrenci fotoğraf çekimlerinin incelenmesi | - |
14 | - | Öğrenci proje uygulamaları | - |
15 | - | Öğrenci proje uygulamaları | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
John Berger, (2016). Görme Biçimleri, Metis Yayıncılık Özer Kanburoğlu, Dijital Fotoğraf Rehberi, Say Yayınları Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları Sabit Kalfagil Fotoğrafın Yapısal Ögeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon Özer Kanburoğlu, A’dan Z’ye Fotoğraf, Say Yayınları David Prakel, Fotoğrafta Işık, Homer Yayınevi Michael Freeman, Fotoğrafçının Gözü, Remzi Kitabevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) | |
TOPLAM | 1 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
|
||||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
|
||||||
2 |
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
|
||||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
||||||
2 |
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
|
||||||
3 |
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
|
||||||
2 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
|
||||||
2 |
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
|
||||||
3 |
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |