TR EN

REKLAMCILIKTA DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIR253 REKLAMCILIKTA DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ 3 4 2 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SİNEM EYİCE BAŞEV
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilere geleneksel reklamcılığın temellerini, dijital içerik üretim becerilerini ve geleceğin reklam teknolojilerini bütüncül bir bakışla kazandırmaktır. Öğrenciler, geçmişten günümüze reklam stratejilerinin evrimini inceleyerek, hem TV/radyo gibi klasik mecralarda hem de sosyal medya, yapay zekâ, artırılmış gerçeklik gibi yeni platformlarda etkili içerikler üretebileceklerdir.
İçerik: Geleneksel reklam mecraları (TV, radyo, basılı) ve dijital reklam mecralarının tarihsel gelişimi, reklam stratejileri, hedef kitle analizi, reklam metni yazımı, senaryo ve storyboard hazırlama, çekim teknikleri, video kurgu, sosyal medya içerik stratejileri, dijital kampanya planlama, influencer iş birlikleri, yapay zekâ ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, etik ilkeler ve telif hakları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Geleneksel ve dijital reklam mecralarını tarihsel bağlamda yorumlar
Hedef kitleyi doğru analiz eder ve farklı mecralara uygun persona oluşturur.
TV, radyo, basılı ve dijital mecralar için özgün reklam metni yazar.
Senaryo ve storyboard hazırlayarak prodüksiyon sürecini planlar.
Kamera, ışık, renk ve ses tekniklerini kullanır.
Video ve ses düzenleme yazılımlarını kullanarak içerik üretir.
Sosyal medya platformlarına özgü içerik stratejileri geliştirir.
Yapay zekâ ve artırılmış gerçeklik gibi yeni teknolojileri reklam üretiminde uygular
Etik ilkelere ve telif haklarına uygun çalışır.
Geleneksel + dijital + geleceğe dönük reklam yaklaşımlarını entegre eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Reklamın Evrimi: Gelenekselden Dijitale ve Ötesine -
2 - İletişim Temelleri ve Hedef Kitle -
3 - Reklam Stratejileri: TV, Radyo ve Sosyal Medya -
4 - Reklam Metni Yazımı: Gazete İlanından Instagram Postuna -
5 - Geleneksel Mecralar: TV ve Radyo Reklamı -
6 - Senaryo ve Storyboard: Görsel Anlatım -
7 - Çekim Teknikleri: Kamera, Işık ve Renk , Video Kurgu : Geleneksel Reklamdan Kısa Form Videoya -
8 - ARA SINAV -
9 - Sosyal Medya İçerikleri: Reels, TikTok, Shorts -
10 - Dijital İçerik Formatları Dijital Kampanya Planlama ve Influencer İş Birlikleri -
11 - Geleceğin Reklamcılığı: Yapay Zekâ, AR/VR -
12 - Reklam Film Çekimi -
13 - Dijital Kampanya Planlama -
14 - Proje Sunumları (Geleneksel + Dijital + Gelecek Önerisi) -
15 - Proje Sunumları (Geleneksel + Dijital + Gelecek Önerisi) -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Oyman, M. (2021). Dijital Reklamcılık ve İçerik Yönetimi. Beta Yayınları.
Odabaşı, Y. (2020). Reklamcılıkta Stratejiler. Mediacat Yayınları.
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for Humanity. Wiley.
Ryan, D. (2020). Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice. Pearson
Nesrin Tan Akbulut ve Eda Balkaş Erdoğan. Adım Adım Reklam Üretimi. Beta Yayınları
Uğur Batı Reklamın Dili. Alfa Yayınları
Nesrin Tan Akbulut ve Eda Balkaş Erdoğan. Televizyon Reklam Filmi Yapımı. Beta Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 100
TOPLAM 1 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
5
2
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
4
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
5
2
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
4
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
5
2
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
4
3
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
5
2
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
5
2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
4
2
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
5
3
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0