| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| HIR258 | REKLAMCILIKTA GRAFİK TASARIM UYGULAMALARI | 4 | 4 | 2 | 7 | 
DERS BİLGİLERİ | 
                        |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
AMAÇ VE İÇERİK | 
                        |
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, reklam sektörüyle ilgili reklam grafiği öğretilerek, tasarım uygulamaları yapmaları amaçlanmaktadır. | 
| İçerik: | Dersin içeriği, grafik unsurları, Photoshop programı, reklam tasarımı ve üretimi, logo tasarımı, kurum kimliği ve dış mekân reklamcılık konularını kapsamaktadır. | 
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
|---|
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | - | Dersin genel tanıtımı grafik tasarıma giriş grafik unsurlarının açıklanması | - | 
| 2 | - | Adobe Photoshop eğitimi hakkında genel bilgilendirme dersin işleyiş ve çalışma metodlarının açıklanması tasarımın önemi ve ilkeleri | - | 
| 3 | - | Tasarımın hikayesini oluşturma ve önemini ortaya koyma Photoshop temel çalışma kuralları doküman açma kullanıcı arayüzü katmanlar ve temel araçların tanıtılması | - | 
| 4 | - | Temel seçim araçları hazır çizim araçları ile çalışma ve kaydetme | - | 
| 5 | - | Renklerin psikolojik mesajları Gestalt teorisi renk üretimi renk düzenleme renk menüleri ile çalışma | - | 
| 6 | - | Temel ışık bilgisi renk ve düzenleme araçları ile çalışma | - | 
| 7 | - | Fırça üretme ve düzenleme teknikleri ile çalışma kalem araçları üretimi ve düzenlemeleri ile çalışma | - | 
| 8 | - | Pattern doku oluşturma ve düzenleme yüzey giydirme teknikleri | - | 
| 9 | - | Yazı şekil fotoğraf ve vektörel malzemelerle birlikte çalışma | - | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | - | Hareketli görseller ve ikon oluşturma kompozisyon oluşturma ve düzenleme proje çalışmalar | - | 
| 12 | - | Logo tasarımı | - | 
| 13 | - | Kurum kimliği | - | 
| 14 | - | Dış mekân reklamcılık | - | 
| 15 | - | Genel değerlendirme | - | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
KAYNAKLAR | 
                        
|---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Alanındaki  bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi  alanlarda araştırma ve analiz yapar.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 3 | 
                                             
                                                Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 3 | 
                                             
                                                Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 0 | 0 | 0 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 0 | 0 | 0 | 
| Ödev | 0 | 0 | 0 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 0 | 0 | 0 | 
| Genel Toplam | 0 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |