TR EN

LINGUISTICS II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MUT202 LINGUISTICS II 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TARIQ HASSAN MAHMOUD ELHADARY
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, İngilizce ve farklı dillerin yapısını, gelişimini ve tarihçesini öğretmeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Bu ders, dillerin yapısal özellerini, farklı dillerin gelişimlerini, anlamsal ve sözdizimsel farklılıklarını ele alan kaynak eserleri içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dilin temelini, özelliklerini ve gelişimini açıklar.
Dilin yapısını açıklar ve kategorize eder.
Dili kategorize eden terminolojiye hakimdir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Dünyada İngilizce, birimses, alofan, hece ve bağlantılı konuşma Sözlü anlatım
2 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Fonetik transkripsiyon, sesli sessiz harfler, İngilizcede sesli harfler ve heceleme Sözlü anlatım ve tartışma
3 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Fonetik: dilin sesi, fonetik transkripsiyon, ses üreten sistemler ve sesin türleri Sözlü anlatım ve tartışma
4 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Birimses, hece, bağlantılı konuşmanın özellikleri, ve ritim Sözlü anlatım ve tartışma
5 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Semantik: Anlamın analizi nedir? Sözlü anlatım ve tartışma
6 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Semantik: Anlamın analizi Sözlü anlatım ve tartışma
7 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Semantik: Anlamın analizi örnekleri Sözlü anlatım ve tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Tarihsel Dilbilim Sözlü anlatım
10 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Tarihsel Dilbilim: Dilin değişimi Sözlü anlatım ve tartışma
11 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Dilin değişim sebepleri ve ses değişimi Sözlü anlatım ve tartışma
12 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Dilin değişim sebepleri ve morfolojik özellikler Sözlü anlatım ve tartışma
13 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Sözdizimsel değişim Sözlü anlatım ve tartışma
14 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Anlamsal ve sözcüksel değişim Sözlü anlatım ve tartışma
15 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Anlamsal ve sözcüksel değişim örnekleri Sözlü anlatım ve tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

O'Gardy, William. 2017. Contemporary Linguistics: An Introduction. Seventh Edition.
Collins, B., Mees, I., & Carley, P. 2019. Practical English Phonetics and Phonology: A Resource Book for Students. Routledge.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0