TR EN

TICKETING AND RESERVATION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
AVM410 TICKETING AND RESERVATION 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AKMAN KAPLAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, seyahat acentalarında kullanılan uluslararası rezervasyon sistemi olan Galileo sistemini uygulamalı olarak öğretmektir.
İçerik: Havayolu rezervasyon girişleri, PNR oluşturma, zorunlu girişler, zorunlu olmayan girişler, özel talep girişleri, PNR üzerinde değişiklikler, divide, queue, e-mail girişleri, otomatik fiyatlandırma, bilet kuralları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile ülke, şehir, havalimanı, havayolu kodlarını listeler
Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile uluslararası uçuş tarifle bilgilerini listeler
Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile rezervasyon oluşturur
Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile müşteri özel taleplerini sisteme girer
Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile rezervasyonu ücretlendirir
Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile biletleme yapar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Merkezi rezervasyon ve otomasyon sistemleri hakkında genel bilgi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Havacılıkta slot kavramı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Sunum hazırlama Havacılıkta kullanılan kodları bulma ve çözme (Decoding-Encoding) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Sunum hazırlama Uçuş tarifelerinin görüntülenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Sunum hazırlama Rezervasyon oluşturma, zorunlu ve zorunlu olmayan girişler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Sunum hazırlama Özel talep girişleri (OSI-SSR) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Sunum hazırlama Oluşturulmuş rezervasyonu görüntüleme, segment ekleme, çıkarma, statü değiştirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Sunum hazırlama Rezervasyon üzerinde değişiklikler yapma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Sunum hazırlama Bilet kurallarına bakma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Sunum hazırlama Rezervasyon bölme (divide), queue ve e-mail işlemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Sunum hazırlama Ücret yükleme, ücret kuralları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Sunum hazırlama Bilette değişiklik yapma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Sunum hazırlama Uygulamalı örnek çözümler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Sunum hazırlama Uygulamalı örnek çözümler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sharma, J. K. (2009). Flight Reservation and Airline Ticketing. Kanishka Publishers, Distributors.
Shon, Z. Y., Chen, F. Y., & Chang, Y. H. (2003). Airline e-commerce: the revolution in ticketing channels. Journal of Air Transport Management, 9(5), 325-331.
Gautam, P. (2015). Online Airline Ticketing System.
Brunger, W. G. (2010). The impact of the Internet on airline fares: The ‘Internet Price Effect’. Journal of revenue and pricing management, 9(1), 66-93.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edebi bir metnin sözlü veya yazılı olarak analizinde modernizm, postmodernizm ve postkolonyalizm gibi edebi akımların temel özelliklerini tanımlayabilir.
2
Edebi bir metinde dil yapısını dilin işlevi ile ilişkilendirebilir.
3
Edebi metinleri ya da filmler gibi görsel eserleri açıklayabilir ve bu eserler üzerine fikir üretebilir.
4
Farklı dönemlerden yazarların, şairlerin ve oyun yazarlarının dilini ve tarzını tanıyabilir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dil, edebiyat ve kültür ile ilgili anahtar terimleri ve kavramları açıklayabilir.
2
Rönesans ya da 20. yüzyıl gibi çeşitli zaman dilimlerini o yüzyıllarda yazılmış edebi metinlere yansımış olan edebi, kuramsal, sosyal ve politik gelişmelerin ışığında tarihsel olarak sınıflandırabilir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı edebi türlerin özelliklerini karşılaştırabilir.
2
Farklı etnik kökenler üzerine kurulan çeşitli kültürlerde üretilen edebi eserleri yorumlayabilir.
3
Orta Çağ ve Viktorya dönemi gibi farklı dönemleri, dönemlerin kendine özgü edebi, kuramsal, sosyal ve politik niteliklerine göre sözlü veya yazılı olarak karşılaştırabilir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Akademik bir makale yazarken özgün bir argüman ortaya çıkarıp, kuramsal bir analiz yapabilir.
2
Akademik bir makale yazarken intihalden kaçınmak için gerekli olan etik gerekliliklere uygun olarak entelektüel bir argüman/tez hazırlayabilir.
3
Edindiği araştırma becerilerini, akademik bir makale yazarken bilgi toplamak, topladığı bilgiyi düzenlemek ve sunmak için kullanabilir.
4
İngilizceden Türkçeye ya da Türkçeden İngilizceye metin çevirisi yaparken çeşitli çeviri yöntemlerini uygulayabilir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplantı, seminer ve konferans gibi akademik ve profesyonel etkinlikler düzenleyebilir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini hayat boyu öğrenmeyi sürdürülebilir kılmak için yapılandırabilir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanabilir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal haklar, demokrasi, sosyal adalet, cinsiyet ve ırksal kimlik, kültürel ve etik değerlerin gelişimini değerlendirebilir ve eleştirebilir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 122
Genel Toplam 122
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0