TR EN

FİLM PSİKOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSI333 FİLM PSİKOLOJİSİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; insan ilişkileri ve insan psikolojisi ile ilgili çeşitli temaların sembolik ya da doğrudan ele alındığı filmler aracılığıyla psikolojinin temel kavramları ve yaşam arasında ilişki kurabilmelerini sağlamaktır. Bu genel çerçevede dersin diğer bir amacı öğrencilerin bilgi temelli gözlem, analiz ve yorum yapma becerilerini geliştirmektir.
İçerik: Bu dersin içeriği; "psikolojik filmler eşliğinde vaka analizleri, durum değerendirmeleri" konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Psikolojiye giriş konularının temel kavramlarının filmler aracılığıyla dışavurumlarını yorumlar.
Psikolojinin çeşitli uygulama alanlarının dinamik bilgilerinin bağlantısını kurar.
Filmlerdeki karakterleri psikolojik açıdan analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Pozitif Psikoloji. Film: Erin Brockovich -
2 Literatür okuma Pozitif Psikoloji Film: Akıl Oyunları / Hayat Güzeldir Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
3 Literatür okuma Yetişkinlik ve Yaşlılık Psikolojisi Film: Aşk / Benjamin Button Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
4 Literatür okuma İnsan ilişkileri (Aile ve Kültür) Film: Persepolis/Umudunu Kaybetme/Hayat Güzeldir/The Shining Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
5 Literatür okuma İnsan ilişkileri (Aile-Çocuk İlişkileri) Film: Çoğunluk/ Kevin Hakkında Herşey/ Where The Wild Things Are/Uçurtmayı Vurmasınlar Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
6 Literatür okuma Eğitim Psikolojisi Film: Entre Les Murs/Detachement/Ölü Ozanlar Derneği Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
7 Literatür okuma Sosyal baskı ve ayrımcılık Film: Dogville / Etek Günü Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Sunum Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
10 Literatür okuma Sosyal Psikoloji Film: Experience/ Kaç para kaç /Carlito’nun Yolu /Melankoli /American Psycho/Fahrenayt 451 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
11 Literatür okuma Psikopatoloji, psikoterapi Film: Guguk kuşu Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
12 Literatür okuma Psikopatoloji, psikoterapi Film: Can Dostum /Uyanış / Patch Adams / Benim Adım Sam Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
13 Literatür okuma Adli Psikoloji Film: 12 Öfkeli adam Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
14 Literatür okuma Adli psikoloji (tecavüz, çocuk istismarı, cezaevi vs.) Film: Polis Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
15 Literatür okuma Cinsiyet ayrımcılığı Film: Mine / Çöl Çiçekleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

NİEMİEC, N.M. & WEDDİND, D.(2016). Sinema ve Akıl Sağlığı. Kaknüs Yayınları.
YOUNG, S.D.,(2012). Psychology at the Movies. Wiley Blackwell.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
2
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
2
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
2
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
2
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
2
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
3
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0