Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBU340 | ULUSLARARASI EKONOMİK POLİTİK | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilerin iktisat kuramları, uluslararası ekonomik süreçler ve siyasal kurumlar arasındaki ilişkilerin anlaşılmasını, devletlerin uluslararası ekonomiye müdahalelerinin analizini yapabilmesini sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, uluslararası politik iktisat kuramları, Uluslararası Finans Kurumlarının dünya para ve kredi sisteminin işleyişindeki merkezi rolü ve önemi; tarihsel süreçte hegemon devletlerin yükselişi ve gerileyişi gibi konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslararası politik ekonomide temel yaklaşımları karşılaştırır. |
Uluslararası finans kuruluşlarının gelişimini ve uluslararası sistemdeki fonksiyonlarını açıklar |
Uluslararası ekonomik gelişmelerin uluslararası ilişkilere etkilerini tartışır |
Küresel finans krizi sonrası uluslararası para ve finans sisteminin yeniden yapılandırılması çalışmalarını uluslararası siyaset bağlamında yorumlar |
Uluslararası Finans Kurumlarının borç ve kredi programlarının ekonomi-politik etkilerini analiz eder |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Uluslararası Ekonomi Politiğin Temel Kavramları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uluslararası Ekonomi Politikle İlgili Geleneksel Yaklaşımlar - Merkantilizim | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uluslararası Ekonomi Politikle İlgili Geleneksel Yaklaşımlar - Liberalizm | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uluslararası Ekonomi Politikle İlgili Geleneksel Yaklaşımlar - Marksizm ve Emperyalizm | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uluslararası Ekonomi Politikle İlgili Alternatif Yaklaşımlar - Çift Yönlü Ekonomi Teorisi, Modern Dünya Sistemi Teorisi, Hegemonik İstikrar Teorisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Modern Dünya Ekonomisinin Ortaya Çıkışı ve İngiliz Hegemonyası | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Amerikan Hegemonyasının Yükselişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uluslararası Ekonomi Politiğin Üretim, Finans, Güvenlik ve Bilgi Yapıları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uluslararası Ticaret ve Ekonomi Politik | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Küreselleşme ve Dünya Ekonomisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Küresel Sorunlar ve Krizler | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uluslararası Ekonomik Örgütlenmeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Çok Uluslu Şirketler ve Ekonomi Politik | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Gelişen Uluslararası Ekonomik Düzen | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Altan, M. (2013), Uluslararası Ekonomi Politik, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Gilpin, R. (2013), Uluslararası İlişkilerin Ekonomi Politiği, Ankara, Kripto. |
Özyakışır, D., Dikkaya, M. (2008), Küreselleşmenin Ekonomi Politiği, Ankara, Gazi Kitabevi. |
Bayraktutan, Y. (2010), Global Ekonomide Bütünleşme Trendleri Bölgeselleşme ve Küreselleşme, Ankara, Nobel. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
|
||||||
2 |
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
|
||||||
2 |
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
|
||||||
2 |
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
|
||||||
2 |
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
|
||||||
2 |
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
||||||
3 |
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 131 |
Genel Toplam | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |