TR EN

TV REKLAMCILIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT336 TV REKLAMCILIĞI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilerin televizyon reklamı çekme adımlarını öğrenmesi, televizyon reklamcılığına ilişkin kavramların özetlenmesi ve öğrenciler tarafından reklamın yaratım sürecinin değerlendirilmesidir.
İçerik: Dersin içeriği; film çekimi adımlarının özetlenmesi, montaj ve bütçeleme kavramlarının açıklanması, televizyon reklamcılığına yönelik kavramlar açıklanması, reklamın oluşturulmasından televizyona ulaşana kadar reklamın geçtiği aşamaların listelenmesi, televizyon reklamlarının değerlendirilmesi, yaratıcı reklam örneklerinin gösterilmesi gibi konulardan oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Senaryo, kast, bütçeleme, montaj kavramlarını doğru bir biçimde tanımlama
Senaryo, storyboard ve metin yazım aşamasında dikkat edilmesi gereken özelliklerden en az 3’ünü listeleme
Televizyon reklamcılığının sanat ve teknoloji ile bağlantısını bir reklam filmi üzerinden açıklama
Televizyon reklam formatları, oluşum aşaması ve teknikleri arasında bağlantı kurma
Televizyon reklamında olması gereken özelliklerden en az 3’ünü açıklama
Televizyon reklamı için gerekli unsurları reklamın karar aşamasında doğru bir şekilde seçme
Reklam yapımı sırasında televizyon reklamcılığı için gerekli yaratıcı sürecin aşamalarını değerlendirme
Film yapım sürecini bir reklam film örneği üzerinden değerlendirme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Televizyon Reklamcılığı Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Televizyon reklamcılığına yönelik kavramlar Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Prodüksiyon firmalarının çalışma biçimleri Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam ajansları ve prodüksiyon firmaları arasındaki ilişki Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Prodüksiyon aşamaları I Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Prodüksiyon aşamaları II Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Prodüksiyon aşamaları III Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Prodüksiyon aşamaları IV Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Ürün ve hizmete yönelik araştırma Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yaratıcı strateji Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Slogan, senaryo, sinopsis, treatment, storyboard, pack shot Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kurgusu Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam çekimi aşamaları Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam çekimi aşamaları Anlatım Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yolcu, E. (2001). Televizyon Reklamcılığı. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları
Işıktaş, S. (2018).Türkiye’de Reklam Tarihi Gelişimi ve Televizyon Reklam Araştırmaları. İstanbul: Hiperlink
Akbulut, N. T. ve Erdoğan, E. B. (2007). Televizyon Reklam Filmi Yapımı. İstanbul: Beta Yayınevi
Stewart, D. W. ve Furse, D. H. (1986). Effective television advertising: A study of 1000 commercials. Lexington Books.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
2
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
2
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
2
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
2
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
2
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
3
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0