TR EN

TOPLUMSAL CİNSİYET VE İLETİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS432 TOPLUMSAL CİNSİYET VE İLETİŞİM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı öğrenciye beden ve iktidar teorilerinin gündelik hayattaki bir karşılığı olarak toplumsal cinsiyet çalışmalarını tanıtmak ve öğrencide toplumsal cinsiyete ait bir farkındalık yaratmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini toplumsal cinsiyete ait genel kavramlar,tartışmalar, feminist literatür ve bu teoriler çerçevesinde medya ürünlerinin analizi oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Toplumsal cinsiyet teorilerini tanıyabilir ve toplumsal cinsiyet çalışmalarına örnekler verebilir.
Feminist teorinin dönüşümü tarihsel süreçte açıklayabilir.
İzlediği filmi toplumsal cinsiyet teorileri perspektifi ile yorumlayabilir.
Medyada yer alan görüntüleri ve içerikleri kurdukları dil bağlamında değerlendirerek toplumsal cinsiyete ait hassaslıklar çerçevesinde analiz edebilir.
Toplumsal cinsiyet stereotiplerini açıklar ve medya içerikleri üzerinden örneklendirebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Tanışma ve giriş Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Toplumsal Cinsiyete ait temel kavramları tanıma Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Toplumsal cinsiyet çalışmalarına genel bakış Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Feminist teori nedir? Feminist teorinin toplumsal cinsiyetle ilişkisi Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Tarihsel süreçte feminist teorinin gelişimi ve dönüşümü Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Beden ve İktidar Teorilerine Bakış Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Film İzleme ve Toplumsal Cinsiyet BağlamındaTartışma Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Oueer Teori Nedir? Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Televizyonda Toplumsal Cinsiyetin Temsili Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamlarda Toplumsal Cinsiyetin Temsili Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sinemada Toplumsal Cinsiyetin Temsili Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dergilerde Toplumsal Cinsiyetin Temsili Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Haberlerde Toplumsal Cinsiyetin Temsili Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel değerlendirme Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Connell, R.W. Toplumsal Cinsiyet ve İktidar. Ayrıntı yay., İstanbul: 1998
Liebet von Zoonen, "Medyaya Feminist Yaklaşımlar" Medya Kültür Siyaset der S. İrvan, Ark, Ankara, 1997
Leslie Steeves, "Feminist Teoriler ve medya Çalışmalrı" Medya, İktidar, ideoloji Der Mehmet Küçük, Ark, Ankara, 1994
Seçil Büker- Ayşe Kıran, Reklamlarda kadına yönelik şiddet, alan yayıncılık, İst. 1999
"Hanne Blank, Düzcinsel Heteroseksüelliğin Şaşırtıcı Derecede Kısa Tarihi, İletişim Yayınları,2019
Michel Foucault, Cinselliğin Tarihi, Ayrıntı Yayınları,İst.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
2
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
2
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
2
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
2
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
2
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
3
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0