TR EN

HAVAYOLU GELİR YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HYM311 HAVAYOLU GELİR YÖNETİMİ 5 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEDA MUMLU KARANFİL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi YALÇIN PAMUK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Havayolu işletmelerinde gelir ve kapasitenin yönetilmesi ve kontrolü bağlamında, öğrencilere birim geliri ve toplam geliri maksimize etme becerisi kazandırabilmektir.
İçerik: Fiyatlandırma, fiyatlandırma yöntemleri, gelir optimizasyonu ve optimizasyon modellerinin analizini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hizmet endüstrilerindeki gelir ve yönetim yollarını açıklar.
Gelir yönetimi dinamiklerini tanımlar.
Potansiyel risk konularını analiz edebilir.
Havayolu işletmelerin gelirini maksimize etmek için gerekli yöntemleri belirler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama ARKA PLAN VE GİRİŞ, FİYATLANDIRMA VE GELİR OPTİMİZASYONUNA GİRİŞ Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
2 Literatür tarama FİYATLANDIRMA VE GELİR OPTİMİZASYONUNA GİRİŞ (DEVAM) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Literatür tarama TEMEL FİYAT OPTİMİZASYONU Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 Literatür tarama TEMEL FİYAT OPTİMİZASYONU (DEVAM) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
5 Literatür tarama FİYAT FARKLILAŞMASI Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
6 Literatür tarama FİYAT FARKLILAŞMASI (DEVAM) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
7 Literatür tarama ve Örnek Sorular bulma KISITLI TADARİK ALTINDA FİYATLANDIRMA Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama GELİR YÖNETİMİ Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
10 Literatür tarama GELİR YÖNETİMİ (DEVAM) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
11 Literatür tarama KAPASİTE TAHSİSİ Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
12 Literatür tarama AĞ YÖNETİMİ Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
13 Literatür tarama AĞ YÖNETİMİ (DEVAM) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
14 Literatür tarama FAZLADAN REZERVASYON Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
15 Literatür tarama FİYAT İNDİRİMİ YÖNETİMİ Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Robert L. Phillips (Çeviri: Ayhan Demiriz, H. Neslihan Demiriz), Fiyatlandırma ve Gelir Optimizasyonu, Birinci Basım, Scala Yayıncılık, 2011.
Talluri, Kalyan T., Garrett J. Van Ryzin, The Theory and Practice of Revenue Management, Kluwer Academic Publishers, New York, 2005.
Revenue Management, HOSPA Practitioner Series, Published by Wentworth Jones Limited, 2013
Cross, R. G. (2011). Revenue management: Hard-core tactics for market domination. Currency.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
1
2
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
1
3
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
1
4
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
1
5
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
4
6
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
4
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
4
3
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
4
4
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
4
5
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
4
6
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
4
7
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
1
8
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
5
2
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
5
3
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
4
4
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
2
2
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
2
3
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
5
4
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
5
5
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
3
6
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
3
7
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
5
8
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
5
9
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir. (manage) (Bloom 3)
5
10
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir. (manage) (Bloom 3)
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
5
2
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
5
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
2
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
1
4
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
2
2
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
2
3
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
5
4
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
5
5
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
4
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
0
2
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 1 13
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 67 0 181
Genel Toplam 181
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0