Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ITR436 | UNDERSTANDING FOREIGN TRADE WITH MOVIES | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA MUMLU KARANFİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, mevcut dış ticaret yapısını anlamak, yapının sorunlarını tespit etmek ve tespit edilen sorunların çözüm yollarını film ve belgesel örnekleri üzerinden tartışmak ve alternatif sistemler geliştirmektir. Bununla birlikte, dış ticaret konusunda makro ekonomik veriler ışığında etkin kararlar alınabilmesinin sağlanması da dersin ana hedeflerinden biridir. |
İçerik: | Dış ticaret, küreselleşme, kapitalizm ve alternatif sistemler, uluslararası ticaret teorileri, küresel krizler, uluslararası para ve sermaye piyasaları, uluslararası ticaret poltikaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
üreselleşme ve kapitalizm kavramlarını tanımlar. Küreselleşme ve kapitalizmin olumlu ve olumsuz yönlerini sınıflandırır. |
Küreselleşme ve kapitalizm ile uluslararası ticaret arasındaki etkileşimi analiz eder. |
Dış ticaret politikası aracının etkinliğini değerlendirebilir. |
Makro ekonomik verileri yorumlama suretiyle ülkeler arasında ihracat ve ithalat yapmak üzere etkin seçim yapabilir |
Günümüz para ve sermaye piyasa ürünlerini tanır ve bu piyasaları olumlu ve olumsuz yönleriyle değerlendirebilir. |
Günümüzdeki dinamiklerini göz önünde bulundurarak mevcut uluslararası ticaretin ve para ve sermaye piyasalarının etik olmayan yönlerini değerlendirir ve alternatif sistemler geliştirir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Uluslararası ticaret tarihçesi hakkında okuma | Uluslararası ticaretin tanımının irdelenmesi ve dinamiklerinin analizi | - |
2 | Saving Capitalism (2017, USA)/film hakkındaki eleştirilerin okunması | Dış Ticaret Teorileri | Film İzleme I |
3 | Saving Capitalism (2017, USA)/film hakkındaki eleştirilerin okunması | Kapitalizm | Filmin teorik arka planının anlatılması ve filmin tartışılması |
4 | The Ascent of Money (2009, ABD)/ film eleştirmenlerini okumak | Kapitalizm ve kapitalizme alternatif sistemlerin değerlendirmesi. Kapitalizm ve uluslararası ticaret arasındaki bağlantının analizi | Film İzleme II |
5 | Inside Job: (2010, ABD)/film eleştirmenlerini okumak | Globalleşme | Filmin teorik arka planının anlatılması ve filmin tartışılması |
6 | A Beautiful Mind (2002, USA)film hakkındaki eleştirilerin okunması | Oyun Teorisi ve Nash Dengesi | Film İzleme III |
7 | A Beautiful Mind (2002, USA)film hakkındaki eleştirilerin okunması | Oyun Teorisi ve Nash Dengesi | Filmin teorik arka planının anlatılması ve filmin tartışılması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | The Real Adam Smith: Morality and Markets & Ideas That Changed The World (1996,ABD) /film hakkındaki eleştirilerin okunması | Uluslararası Ticaret Teorileri | Film İzleme IV |
10 | The Real Adam Smith: Morality and Markets & Ideas That Changed The World (1996,ABD) /film hakkındaki eleştirilerin okunması | Uluslararası Ticaret Teorileri | Filmin teorik arka planının anlatılması ve filmin tartışılması |
11 | Great Crash : (2009, England) / film hakkındaki eleştirilerin okunması | Global krizler | Film İzleme V |
12 | Great Crash : (2009, England) / film hakkındaki eleştirilerin okunması | Global kriz kavramı, nedenleri, 1929 Buhranının detaylı analizi. Uluslararası Ticaret ve Keynes | Filmin teorik arka planının anlatılması ve filmin tartışılması |
13 | Landromat: (2019, USA)film hakkındaki eleştirilerin okunması | Uluslararası para ve sermaye piyasaları | Film İzleme VI |
14 | Landromat: (2019, USA)film hakkındaki eleştirilerin okunması | Uluslararası para ve sermaye piyasaları | Filmin teorik arka planının anlatılması ve filmin tartışılması |
15 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Mevcut dünya düzeninde uluslararası ticaretin ve uluslararası para ve sermaye piyasalarının etik dışı yürüyen kısmını bilir ve buna alternatif sistemler geliştirebilir | Gruplar halinde tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
1929: The Great Crash (2009, England) |
The Ascent of Money (2009, USA) |
Inside Job: (2010, USA) |
The Triumph of the Nerds: The Rise of Accidental Empires (1996, USA) |
Minority Report: (2002, USA) |
Propaganda (1999, Turkey) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
|
||||||
2 |
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
|
||||||
3 |
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
||||||
2 |
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
|
||||||
3 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
|
||||||
4 |
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
|
||||||
3 |
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
|
||||||
4 |
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
|
||||||
5 |
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
||||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
|
||||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 48 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |