TR EN

ETHNICITY AND NATIONALISM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
POL433 ETHNICITY AND NATIONALISM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Tell the similarities and differences between the two dominant theories in the study of nationalism. Apply the theoretical discussion in analyzing empirical developments around the world.
İçerik: Students are required to read the two dominant books in the study of natioalism and a recent cutting-edge work applying theoretical discussions to the cases of Turkey, Germany, Soviet Union, and post-Soviet Russia

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Learn the two main theoretical approaches in the study of ethnicity and nationalism
Tell the differences and similarities between Anderson and Gellner theories of nationalism
Learn the three ethnicity regimes in the literature
Apply the theoretical knowledge in the empirical cases of Germany, Turkey, and post-Soviet Russia

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Reading the related subject in the textbook General Introduction and information on course requirements Lecture & Question and Answer & Discussion
2 Reading the related subject in the textbook Introduction. Defining Ethnicity: Primordial and Constructivist approaches Lecture & Question and Answer & Discussion
3 Reading the related subject in the textbook Theories of Nationalism (I) Lecture & Question and Answer & Discussion
4 Reading the related subject in the textbook Theories of nationalism (II) Lecture & Question and Answer & Discussion
5 Reading the related subject in the textbook Linking ethnicity with nationalism – regimes of ethnicity Lecture & Question and Answer & Discussion
6 Reading the related subject in the textbook Pre-national era and the nationalist pioneers in the Americas Lecture & Question and Answer & Discussion
7 Reading the related subject in the textbook Industrialization and the onset of nationalism in Europe Lecture & Question and Answer & Discussion
8 - ARA SINAV -
9 Reading the related subject in the textbook Dynastic nationalism and imperialism Lecture & Question and Answer & Discussion
10 Reading the related subject in the textbook Typology of nationalisms Lecture & Question and Answer & Discussion
11 Reading the related subject in the textbook Censuses and Maps Lecture & Question and Answer & Discussion
12 Reading the related subject in the textbook The future of nationalism Lecture & Question and Answer & Discussion
13 Reading the related subject in the textbook Ethnicity and nationality in Germany Lecture & Question and Answer & Discussion
14 Reading the related subject in the textbook Ethnicity and nationality in Turkey Lecture & Question and Answer & Discussion
15 Reading the related subject in the textbook Ethnicity and nationality in the Soviet Union and post-Soviet Russia Lecture & Question and Answer & Discussion
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Benedict Anderson, Imagined Communities: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism (Verso, first published in 1983 – revised editions in 1991, 2006, and 2016)
Ernest Gellner, Nations and Nationalism (Blackwell Publishing, first published in 1983 – revised edition in 2006)
Şener Aktürk, Regimes of Ethnicity and Nationhood in Germany, Russia, and Turkey (New York: Cambridge University Press, 2012)
Harris Mylonas, Politics of Nation-building. New York: Cambridge University Press (2011)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
2
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
3
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
2
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
4
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
2
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
2
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
3
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
4
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
5
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 1 15 15
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 1 12 12
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 12 12
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 1 12 12
Ödev 1 12 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 1 15 15
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 15 15
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 1 12 12
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 10 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0