TR EN

REKLAM PSİKOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI402 REKLAM PSİKOLOJİSİ 8 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; reklam türleri ve özellikleri göz önünde bulundurularak reklam psikolojisinin yapısına ve temeline ilişkin kuramsal bilgileri öğrenciye kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Reklam ve psikoloji ilişkisi, Aristotales ve Retorik, Gustave Le Bon’un kitle psikolojisi ve reklamcılık ile ilişkisi, Hedonizm ve etki-tepki yaklaşımı, kişilik kuramları ve reklamcılık (Freud), kişilik kuramları ve reklamcılık (Adler), kişilik kuramları ve reklamcılık (Jung), kişilik kuramları ve reklamcılık (Berne, Horney, Erikson), ihtiyaç kuramları ve reklamcılık (Maslow), ihtiyaç kuramları ve reklamcılık (Alderfer, Heizberg, Murray), ihtiyaç kuramları ve reklamcılık (McClelland, Atkinson), zihinsel kuramlarda değer ve beklenti kuramları ve reklamcılık (Wroom, Porter ve Lawler, Locke, Adams), zihinsel kuramlarda denge ve uyum kuramları ve reklamcılık (Piaget, Heider, Festinger), dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam ve psikoloji ilişkisini açıklar.
Kişilik kuramlarından öğrendiklerini reklamcılığa yerleştirir.
İkna ve tutum değişimini tartışır.
Örnek reklam kampanyalarını temel kişilik kuramları, ihtiyaç kuramları ve zihinsel kuramlar çerçevesinde karşılaştırır.
İhtiyaç kuramlarına göre ihtiyacın reklam dilinin oluşturulmasındaki rolünü değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Giriş: Ders işleyişi hakkında genel bilgi; dersin ve haftalık konuların tanıtımı Anlatım, Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Aristotales ve Retorik, Gustave Le Bon’un kitle psikolojisi ve reklamcılık ile ilişkisi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Hedonizm ve etki-tepki yaklaşımı Anlatım, Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kişilik kuramları ve reklamcılık (Freud) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kişilik kuramları ve reklamcılık (Adler) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kişilik kuramları ve reklamcılık (Jung) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kişilik kuramları ve reklamcılık (Berne, Horney, Erikson) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İhtiyaç kuramları ve reklamcılık (Maslow) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İhtiyaç kuramları ve reklamcılık (Alderfer, Heizberg, Murray) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İhtiyaç kuramları ve reklamcılık (McClelland, Atkinson) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Zihinsel kuramlarda değer ve beklenti kuramları ve reklamcılık (Wroom, Porter ve Lawler, Locke, Adams) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Zihinsel kuramlarda denge ve uyum kuramları ve reklamcılık (Piaget, Heider, Festinger) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılık ve psikoloji ilişkisinin örnekler üzerinden analizi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılık ve psikoloji ilişkisinin örnekler üzerinden analizi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

KARADOĞAN DORUK, S., (2015). İknanın Sosyal Psikolojisi . Şehir: Derin Yayınları.
DARICI, S., (2017). Bilinçaltı Reklamcılık ve İletişim Teknikleri . Özge Sever (Ed.). İstanbul: Abaküs.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
4
2
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
5
2
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
5
3
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
4
2
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
4
2
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
4
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
4
2
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
4
3
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
4
4
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
4
5
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 5 70
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 183
Genel Toplam 183
Toplam İş Yükü / 25.5 7,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0