TR EN

E-COMMERCE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ITR426 E-COMMERCE 8 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilere yeni küresel ekonomik düzende ticari faaliyetlerde önemi artan elektronik ticaretin temel kavramlarının öğretilmesi, yeni iş modelleri hakkında bilgi verilmesi, ve elektronik ticaretin tarihsel gelişiminin, farklı sektörler ve pazarlar ile bağlantılı güncel akımların etkisinin gösterilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriği, internet ve elektronik ticaretle ilgili temel kavramlar, elektronik ticaretin tarihi gelişimi, internet ve “www” teknolojisi, dijital ekonomi, e-ticaret türleri, e-ticaret planlaması, e-ticaretin yasal, etik ve vergi kuralları, internetin pazarlamaya getirdiği yenilikler, web sitesinin marka bağımlılığı, e-pazarlama ve internete entegre pazarlama stratejileri, siber güvenlik, e-ticaret yazılım ve donanımları, ve e-ticaretle ilgili güncel konuların tartışılması konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnternet ve elektronik ticaretle ilgili temel kavramları detaylandırarak listeler
Elektronik ticaretin tarihsel gelişimini kronolojik olarak listeler
E-ticaret uygulamalarını yasal ve etik kurallara dayanarak kıyaslar
İnterneti, www teknolojisini ve dijital ekonomiyi tarihsel boyutuna bağlı olarak kategorilendirir
E-ticaret uygulamalarının planlamasını türlerine bakarak oluşturur

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma İnternet ve Elektronik Ticaretle İlgili Temel Kavramlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma Elektronik Ticaretin Tarihi Gelişimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma İnternet ve “www” Teknolojisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma Dijital Ekonomi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma E-Ticaret Türleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma E-Ticaret Planlaması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma E-Ticaretin Yasal, Etik ve Vergi Kuralları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma İnternetin Pazarlamaya Getirdiği Yenilikler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma Web Sitesinin Marka Bağımlılığı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma E-Pazarlama ve İnternete Entegre Pazarlama Stratejileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma Siber Güvenlik Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Kitap okuma E-Ticaret Yazılım ve Donanımları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Kitap okuma E-Ticaretle İlgili Güncel Konuların Tartışılması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Laudon, K. C. and Traver, C. G. (2018). E-Commerce 2018. Harlow, United Kingdom: Pearson Education Limited.
Manzoor, A. (2012). E-Commerce. Germany: LAP Lambert Academic Publishing.
Vulkan, N. (2003). The Economics of E-Commerce : A Strategic Guide to Understanding and Designing the Online Marketplace. New Jersey, United States: Princeton University Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
3
2
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
2
3
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
4
2
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
4
3
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
4
2
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
3
2
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
4
3
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
3
2
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
3
3
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
4
4
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 5 7 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 175
Genel Toplam 175
Toplam İş Yükü / 25.5 6,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0