Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ISL209 | FİNANSAL MATEMATİK | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MURAT TOPCU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, Para piyasalarındaki finansal yapıların matematiksel temelini tanımlamak, bankacılık ve sigortacılık alanlarında yapılan matematiksel işlemleri uygulamak ve finans ile ilgili matematiksel problemleri çözmektir. |
İçerik: | Finansal yönetim ve finans kesimi, finans matematiği, paranın zaman değeri, proforma finansal tablolar, finansal planlama, nakit ve benzeri varlıklar yönetimi, başabaş ve kaldıraç analizleri, faiz kavramları, basit faiz, bileşik faiz ve uygulamaları, basit iskonto, bileşik iskonto, anüiteler, tahvil değerleme, risk getiri hesaplamaları, türev piyasalar ve ürünler, dikey, yatay ve trend analizler, stok ve alacak yönetimi, çalışma sermayesi konuları işlenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Finans alanıyla ilgili temel kavramları tanımlar. (Define) (1) |
Finans ile ilgili temel matematiksel problemleri çözer. (Solve) (3) |
Paranın zaman değeri ile ilgili problemleri çözer. (Solve) (3) |
Tahvil değerleme ile ilgili problemleri çözer. (Solve) (3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynağın ilgili bölümünden yararlanarak sunum hazırlama | Finansal matematiğin temel kavramları | Konu anlatımı |
2 | Kaynağın ilgili bölümünden yararlanarak sunum hazırlama ve örnek olay hazırlama | Oran orantı ve yüzde hesaplamaları | Konu anlatımı |
3 | Kaynağın ilgili bölümünden yararlanarak sunum hazırlama ve örnek olay hazırlama | Faiz ve paranın zaman değeri | Konu anlatımı ve örnek olay inceleme |
4 | Kaynağın ilgili bölümünden yararlanarak sunum hazırlama ve örnek olay hazırlama | Basit faiz ve iskonto | Konu anlatımı ve örnek olay inceleme |
5 | Kaynağın ilgili bölümünden yararlanarak sunum hazırlama ve örnek olay hazırlama | Bileşik faiz ve iskonto | Konu anlatımı ve örnek olay inceleme |
6 | Kaynağın ilgili bölümünden yararlanarak sunum hazırlama ve örnek olay hazırlama | Döviz kurlarında temel parite koşulları | Konu anlatımı ve örnek olay inceleme |
7 | Kaynağın ilgili bölümünden yararlanarak sunum hazırlama ve örnek olay hazırlama | Döviz kuru hesaplamaları | Konu anlatımı ve örnek olay inceleme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynağın ilgili bölümünden yararlanarak sunum hazırlama ve örnek olay hazırlama | Anüiteler bugünkü değer | Konu anlatımı ve örnek olay inceleme |
10 | Kaynağın ilgili bölümünden yararlanarak sunum hazırlama ve örnek olay hazırlama | Anüiteler gelecek değer | Konu anlatımı ve örnek olay inceleme |
11 | Kaynağın ilgili bölümünden yararlanarak sunum hazırlama ve örnek olay hazırlama | Borç ödemeleri ve faiz | Konu anlatımı ve örnek olay inceleme |
12 | Kaynağın ilgili bölümünden yararlanarak sunum hazırlama ve örnek olay hazırlama | Hisse senedi değerlemesi | Konu anlatımı ve örnek olay inceleme |
13 | Kaynağın ilgili bölümünden yararlanarak sunum hazırlama ve örnek olay hazırlama | Tahvil değerlemesi | Konu anlatımı ve örnek olay inceleme |
14 | Kaynağın ilgili bölümünden yararlanarak sunum hazırlama ve örnek olay hazırlama | Yatırım Kararları ve Sermaye Bütçesi | Konu anlatımı ve örnek olay inceleme |
15 | Kaynağın ilgili bölümünden yararlanarak sunum hazırlama ve örnek olay hazırlama | Karışım ve alaşım hesaplamaları | Konu anlatımı ve örnek olay inceleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aydın, N. (2009). Finans matematiği. Detay Yayıncılık. |
Sucu, M. (2015). Finans Matematiği, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı |
Roberts, A. J. (2009). Elementary calculus of financial mathematics (Vol. 15). SIAM. |
Kula, V.(2018). Finans Matematiği: Ticari ve mali Matematik Uygulamaları |
Aydın, N., Başar, M. (2019). Finans Matematiği, Anadolu Üniversitesi Yayınları NO: 2769 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
5 | |||||
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
4 | |||||
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
4 | |||||
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
2 | |||||
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
3 | |||||
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
2 | |||||
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of the collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
2 | |||||
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 60 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |