TR EN

YÖNETİM VE ORGANİZASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ISL211 YÖNETİM VE ORGANİZASYON 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ECE ZEYBEK YILMAZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, yönetim teorilerinin tarihsel süreçlerini gözlemlemek, yönetimin temel fonksiyonlarını açıklamak ve işletmelerin organizasyon yapılarını analiz etme konusunda öğrenciyi yetkin kılmaktır.
İçerik: Yönetimle ilgili temel kavramlar, yönetim düşüncesinin gelişimi, yönetim fonksiyonları, örgüt yapıları, örgütlerde motivasyon, örgütlerde liderlik, örgütlerde çatışma ve kriz yönetimi, örgüt geliştirme süreci ve öğrenen örgütler

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetim fonksiyonlarını tartışır.(Bloom'2 Evaluating)
Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini açıklar.(Bloom'5 Understanding)
Motivasyon ve liderlik teorilerini özetler.(Bloom'5 Understanding)
Yapılarına göre örgüt türlerini ayırt eder.(Bloom'3 Analyzing)
Resmi organizasyonları yönetme prensiplerini organize eder.(Bloom'3 Analyzing)
İşletme bilimiyle ilgili düşüncelerini sözlü, yazılı ve teknolojik iletişim araçlarıyla etkin bir şekilde sunar.(Bloom'4 Applying)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetimle ilgili temel kavramlar Ders anlatım ve tartışma
2 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Klasik Yönetim Düşüncesi Ders anlatım ve tartışma
3 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim Düşüncesinin Gelişimi- Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi Ders anlatım ve tartışma
4 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Modern Yönetim Düşüncesi Ders anlatım ve tartışma
5 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim fonksiyonu olarak planlama Ders anlatım ve tartışma
6 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim fonksiyonu olarak örgütleme Ders anlatım ve tartışma
7 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim fonksiyonu olarak yöneltme Ders anlatım ve tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim fonksiyonu olarak koordinasyon Ders anlatım ve tartışma
10 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim fonksiyonu olarak kontrol (denetim) Ders anlatım ve tartışma
11 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Örgüt yapıları; mekanik, organik ve matriks örgütler Ders anlatım ve tartışma
12 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Örgütlerde motivasyon Ders anlatım ve tartışma
13 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Örgütlerde liderlik Ders anlatım ve tartışma
14 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Örgütlerde çatışma ve kriz yönetimi Ders anlatım ve tartışma
15 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Örgüt geliştirme süreci ve öğrenen örgütler Ders anlatım ve tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Koçel, T., (2003). İşletme Yöneticiliği. Beta Basım Yayın.
Şimşek, M. Ş., & Çelik, A. (2015). Yönetim ve organizasyon. Eğitim Kitabevi.
Kast, F. E., & Rosenzweig, J. E. (1974). Organization and management: A systems approach. McGraw-Hill.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
4
2
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
3
2
Solve individual and organizational problems in business life.
3
3
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
3
2
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
3
2
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
3
2
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of the collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
3
2
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0