Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ISL424 |
DENETİM |
8 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, denetim süreci ve denetim mesleği ile ilgili teorik bilgileri kazandırma, denetim ve kontrol amaç ve hedeflerini açıklama, denetim kanıtı toplama ve değerlendirme tekniklerini uygulayabilme ve denetim risklerini analiz etme yetisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Dersin içeriği, Denetim Türleri ve Denetçi Türleri, Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları,
Denetim Süreci, Denetim Kanıtları ve Çalışma Kâğıtları, Denetimin Planlanması
Denetimde Önemlilik, Risk ve Kanıt Kavramları, İç Kontrol, İç Kontrolün İncelenmesi, Kontrol Riski ile Bulma Riski İlişkisi ve Tözel Testler Üzerine Etkisi, Örneklemeye İlişkin Temel Kavramlar, Denetiminde Örnekleme Yaklaşımları, Denetim Döngü Yaklaşımı, Bilanço ve Gelir Tablosu Kalemleri Denetimi, Denetimin Tamamlanması ve Denetim Raporu konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Denetim ile ilgili teorik bilgileri açıklar. |
Denetim mesleğinin Türkiye’deki uygulamalarına ilişkin düzenlemeleri listeler. |
Denetim ve kontrolün amaç ve hedeflerini tanımlar. |
Denetim raporunun ana kısımlarını açıklar. |
Bilanço ve Gelir Tablosu kalemlerine ilişkin kontrol ve tözel testleri uygular. |
Denetimde örneklem oluşturma ve kanıt toplama teknikleri konularında uygulama yapar. |
Denetim riski ve önemlilik konularını analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetim Türleri ve Denetçi Türleri |
Anlatım-Tartışma |
2 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları |
Anlatım-Tartışma |
3 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetim Süreci |
Anlatım-Tartışma |
4 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetim Kanıtları ve Çalışma Kağıtları |
Anlatım-Tartışma |
5 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetimin Planlanması |
Anlatım-Tartışma |
6 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetimde Önemlilik, Risk ve Kanıt Kavramları |
Anlatım-Tartışma |
7 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
İç Kontrol |
Anlatım-Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
İç Kontrolün İncelenmesi |
Anlatım-Tartışma |
10 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Kontrol Riski ile Bulma Riski İlişkisi ve Tözel Testler Üzerine Etkisi |
Anlatım-Tartışma |
11 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Örneklemeye İlişkin Temel Kavramlar |
Anlatım-Tartışma |
12 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetiminde Örnekleme Yaklaşımları |
Anlatım-Tartışma |
13 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetim Döngü Yaklaşımı |
Anlatım-Tartışma |
14 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Bilanço ve Gelir Tablosu Kalemleri Denetimi |
Anlatım-Tartışma |
15 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetimin Tamamlanması ve Denetim Raporu |
Anlatım-Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Güredin, E. (2010). Denetim ve Güvence Hizmetleri, Türkmen Kitabevi, 13. Baskı, İstanbul. |
Usul, H. (2013), Bağımsız Denetim, Detay Yayıncılık. |
Kurt, G. & Özbek, C.Y. (2020). Denetimde Seçme Konular-3, Gazi Kitabevi. |
Dabbağoğlu, K. & Can, G. (2018). Bağımsız Denetim, Eğitim Yayınevi. |
Toroslu, M.V. (2016). Finansal Tablolar Denetimi, Seçkin Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme biliminin temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklar.
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletmecilik alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalar ve çalışmalar planlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenler.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletmecilikle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
İşletme uygulamaları için gerekli bilişim ve iletişim teknoloji yazılımlarını ve donanımlarını kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanında verilerin toplanması, verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
6 |
12 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
14 |
2 |
28 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
76 |
0 |
174 |
|
Genel Toplam |
174 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|