Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY403 | SPORDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | 7 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, spor örgütlerindeki sürekli gelişme ve iyileşme anlayışı ile toplam kalite yönetim sistemini değerlendirme ve süreci organize etme becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, toplam kalite yönetimi tarihsel gelişimi, temel kavramlar, toplam kalite yönetimi amaç ve ilkeleri, toplam kalite yönetim unsurları, süreç yönetimi, kalite çemberi, problem çözme teknikleri, spor hizmetlerinde kalite ve spor örgütlerinde toplam kalite yönetim modelleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Toplam kalite yönetimi ile ilgili tanım ve kavramları açıklar. |
Kalite süreçleri arasındaki ilişkileri yorumlar (interpret) ve ayırt eder |
Toplam kalite yönetimi ilkelerini açıklar ve spor örgütlerine uygular. |
Spor örgütlerindeki sürekli gelişme ve iyileşme anlayışı ile toplam kalite yönetim sistemini değerlendirir (evalution) ve süreci organize eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Toplam kalite yönetimi tarihsel gelişim süreci | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Toplam Kalite Yönetimi Tarihsel Gelişim Süreci. Toplam Kalite Yönetimi ile ilgili temel kavram ve tanımlar. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Toplam Kalite Yönetim Sistemi | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | Öğrenci ödev hazırlama | Toplam Kalite Yönetimi Amaç ve İlkleri | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Kalite ve Kalite Maliyet Türleri. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
6 | Öğrenci ödev hazırlama | Toplam Kalite Yönetim Unsurları | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
7 | Öğrenci ödev hazırlama | Toplam Kalite Yönetim Unsurları | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Süreç Yönetimi Yaklaşımı | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Kalite Çemberi, Problem Çözme Teknikleri | Anlatım Soru Cevap Tartışma Uygulama Yöntemi |
12 | Öğrenci ödev hazırlama | Spor Hizmet İşletmeleri ve Toplam Kalite Uygulamaları | Anlatım Soru Cevap Tartışma Gözlem İnceleme Yöntemi |
13 | Öğrenci ödev hazırlama Spor örgütü örnek model | Spor Örgütlerinde Örnek Toplam Kalite Yönetim Modelleri | Anlatım Soru Cevap Tartışma Grup Çalışması Yöntemi |
14 | Öğrenci ödev hazırlama Örnek spor kulüpleri | Spor Örgütlerinde Örnek Toplam Kalite Yönetim Modelleri | Anlatım Soru Cevap Tartışma Grup Çalışması Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım,soru-cevap,tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Biçer T. (2008). Sporda Toplam Kalite Yönetimi ve Futbol Uygulamaları. Beyaz Yayınları, Ankara. |
Çimen Z, Gürbüz B. (2007). Spor Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi. Alp Yayın Evi, Ankara. |
Efil İ. (2010). Toplam Kalite Yönetimi. Dora Yayınevi, Ankara. |
Küçük, O. (2016). Toplam Kalite Yönetimi - Sınırsız İyileşme EFQM Mükemmellik Modeli. Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |