Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CHE102 |
GENERAL CHEMİSTRY |
1 |
5 |
4 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi MESUT BARIŞ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilere; Madde ile ilgili temel bilgi ve Kimyasal değişimleri
anlamak için fikir ve kavramları öğretmektir. Atomlar, iyonlar ve moleküllerin
temel yapısını açıklamaktır. Temel kimya ve termokimya kavram ve prensiplerini
öğretmektir. Kimya ile inşaat mühendisliği arasında var olan temel prensip ve
kavramların, uygulamaları ile birlikte anlaşılırlığını sağlamaktır. Her bir konu
öğrencilerin bulunduğu programa göre detaylandırılarak anlatılacaktır. |
İçerik: |
Kimyanın tanımı, Maddenin özellikleri ve ölçümü, Atomlar ve Atom Kuramı,
Kimyasal Bileşikler, Kimyasal Tepkimeler, Sulu Çözelti Tepkimelerine Giriş,
Asitler ve Bazlar, pH, Gazlar, Termokimya, Atomun Elektron Yapısı, Periyodik
Çizelge ve Atom Özellikleri, Kimyasal Bağ I: Temel Kavramlar, Kimyasal Bağ II:
Bağ Kuramları, Moleküller Arası Kuvvetler: ,Sıvılar ve Katılar, Çözeltiler ve
Fiziksel Özellikleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi alan öğrenciler: 1) Kimyanın temel prensip ve teorileri konusunda
bilgiye sahip olur. 2) Madde yapısı hakkında genel bilgiye sahip olur. 3)
Disiplinler arası çalışma konusunu kavrar (kimya- endüstri/inşaat müh.) 4)
Analitik düşünme ve tasarım yeteneğine sahip olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Kimyanın tanımı, Maddenin özellikleri ve ölçümü |
- |
2 |
- |
Atomlar ve Atom Kuramı |
- |
3 |
- |
Kimyasal Bileşikler |
- |
4 |
- |
Kimyasal Tepkimeler |
- |
5 |
- |
Sulu Çözelti Tepkimelerine Giriş |
- |
6 |
- |
Asitler ve Bazlar, pH |
- |
7 |
- |
Gazlar |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Termokimya |
- |
10 |
- |
Atomun Elektron Yapısı |
- |
11 |
- |
Periyodik Çizelge ve Atom Özellikleri |
- |
12 |
- |
Kimyasal Bağ I: Temel Kavramlar |
- |
13 |
- |
Kimyasal Bağ II: Bağ Kuramları |
- |
14 |
- |
Moleküller Arası Kuvvetler: ,Sıvılar ve Katılar |
- |
15 |
- |
Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
1) Genel Kimya 1 (İlkeler ve Modern Uygulamalar), Petrucci, Herring, Madura,
Çeviri Ed. Tahsin Uyar vd, Palme Yayıncılık, 10. Baskı, Ankara, 2012.
(General Chemistry Principles and Modern Applications, Petrucci, Herring,
Madura, Ed. Tahsin Uyar et. al, Palme Press, 10th Edition, Ankara, 2012 )
2) Genel Kimya Laboratuvar Kitabı, A. B. Soydan vd., Alfa Yayınları, 4. Baskı,
İstanbul, 2006
(2- General Chemistry Laboratory Manual, A. B. Soydan et. al., Alfa Press, 4th
Edition İstanbul, 2006) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
5 |
70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
7 |
2 |
14 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
3 |
18 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
1 |
5 |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
2 |
2 |
4 |
TOPLAM |
52 |
0 |
130 |
|
Genel Toplam |
130 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|