TR EN

REINFORCED CONCRETE I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CEN315 REINFORCED CONCRETE I 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. ANIL NİŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Betonarme taşıyıcı sistem davranışının temel ilkelerini ve tasarım yöntemlerini öğrenerek, kolon ve kirişlerin boyut ve donatılarının mevcut standartlara göre tasarlanması amaçlanmaktadır.
İçerik: Betonarme yapılar hakkında kapsamlı bilgiler verilmesi, kiriş ve kolon tasarımının mevcut yönetmeliklere göre yapılması konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Taşıma gücü yöntemini kavrayabilme
Hedeflenen davranışa sahip kiriş elemanı tasarlayabilme
Hedeflenen davranışa sahip kolon elemanı tasarlayabilme
Betonarme yapı elemanlarını güncel tasarım yönetmeliklerine göre analiz edebilme ve tasarlayabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Araştırması Giriş, betonarmenin tanımı ve tarihçesi Anlatım
2 Literatür Araştırması Beton ve çelik hakkında genel bilgiler. Betonarme kesit ve limit durumları Anlatım
3 Literatür Araştırması Kısmi güvenlik faktörleri ve yapısal güvenlik, nihai güç için temel varsayımlar Anlatım
4 Literatür Araştırması TS500-200 ve Türk Deprem Yönetmeliğine 2018’e göre kiriş gereksinimleri Anlatım
5 Literatür Araştırması Eğilme yükleri altında tek donatılı kirişlerin tasarımı ve hesapları Anlatım
6 Literatür Araştırması Örnek soru ve çözümleri Anlatım
7 Literatür Araştırması Eğilme yükleri altında çift donatılı kirişlerin tasarımı ve hesapları. Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Araştırması Eğilme yükleri altında tablalı kirişlerin tasarımı ve hesapları Anlatım
10 Literatür Araştırması Kirişte kesme hesabı Anlatım
11 Literatür Araştırması Eksenel yük altındaki betonarme elemanların davranışı Anlatım
12 Literatür Araştırması Eksenel yük ve eğilme altında kolon hesabı ve donatılandırılması Anlatım
13 Literatür Araştırması Eksenel yük ve eğilme altında kolon hesabı ve donatılandırılması Anlatım
14 Literatür Araştırması Betonarme servis limit durumları Anlatım
15 Literatür Araştırması Örnek soru ve çözümleri Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Celep, Z., Kumbasar, N., Betonarme Yapılar, Beta Dağıtım, İstanbul, 2009. Atımtay, E., Reinforced Concrete, Vol.1 & Vol. 2, Bizim Büro Basımevi, Ankara, 1998. Mac Gregor, J., Reinforced Concrete: Mechanics and Design, Prentice-Hall International, 1998. K.Özden, İ.Eren, A.Trupia, T.Öztürk; Öngerilmeli Beton, İ.T.Ü. 1994. TS 500 Betonarme Yapıların Hesap ve Yapım Kuralları, 2000. Deprem Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkında Yönetmelik, 2007. Betonarme Tablo ve Abaklar, İTÜ İnşaat Fakültesi, 2012. S Köseoğlu; Temeller ve Yüzeysel Temeller, 1986. İ. Aka, F. Keskinel, F. Çılı; O.C. Çelik; Betonarme, Birsen Yayınevi, 2001.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0