| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| CEN204 |
FLUID MECHANICS |
4 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Bu ders kapsamında öğrencilere birim sistemleri, akışkanların statiği, dinamiği ve kinematiği, muhtelif akım türleri ve özellikleri hakkında temel bilgiler vermek, ayrıca enerji ve momentum prensiplerinin akışkanlarda uygulaması amaçlanmıştır. |
| İçerik: |
Birim sistemleri, akışkanlar mekaniğinde temel kavramlar, akışkanların statiği, dinamiği ve kinematiği, akım türleri, potansiyel ve çevrintili akım, akım fonksiyonu, süreklilik, enerji ve momentum denklemlerini içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Akışkanların temel özelliklerini ve birim sistemlerini inceleyebilme |
| Akışkanların statiği ile ilgili temel prensiplerinin mühendislik problemlerinde uygulanabilmesi |
| Akışkanların farklı mecralardaki akışı ile ilgili temel denklemler, kabuller ve matematik arka planlarının incelenebilmesi. |
| Farklı akış türlerinin uygulama alanlarını kavranması. |
| Matematik yöntemlerin akışkanlar mekaniğinde uygulanabilmesi |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Literatür Araştırması |
Birim Sistemleri |
Anlatım |
| 2 |
Literatür Araştırması |
Temel kavramlar |
Anlatım |
| 3 |
Literatür Araştırması |
Akışkanların Statiği |
Anlatım |
| 4 |
Literatür Araştırması |
Basınç Kuvvetlerinin Hesabı |
Anlatım |
| 5 |
Literatür Araştırması |
Rölatif denge |
Anlatım |
| 6 |
Literatür Araştırması |
Akışkanlar Kinematiği |
Anlatım |
| 7 |
Literatür Araştırması |
Akışkanlar Kinematiği |
Anlatım |
| 8 |
Literatür Araştırması |
Akışkanlar Dinamiği |
Anlatım |
| 9 |
Literatür Araştırması |
İdeal Akışkanların Bir Boyutlu Akımları |
Anlatım |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Literatür Araştırması |
Bernoulli Denklemi |
Anlatım |
| 12 |
Literatür Araştırması |
Gerçek Akışkanların Bir Boyutlu Akımları |
Anlatım |
| 13 |
Literatür Araştırması |
İdeal ve Sıkışmayan Akışkanların İki Boyutlu Akımları |
Anlatım |
| 14 |
Literatür Araştırması |
İdeal ve Sıkışmayan Akışkanların İki Boyutlu Akımları |
Anlatım |
| 15 |
Literatür Araştırması |
----- |
Anlatım |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Hidrolik;Sümer B.M,Ünsal İ,Bayazıt M. Birsen Yayınevi, |
| John M.Cimbala ve Yunus Çengel,Fluid Mechanics |
| Akışkanlar Mekaniği; Yalçın Yüksel |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
1 |
|
|
|
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
2 |
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
7 |
2 |
14 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
| Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
39 |
0 |
99 |
|
Genel Toplam |
99 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|