| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| CEN214 |
SURVEYING |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Bu derste arazi etüdünün, topoğrafik ölçümlerin ve uygulamaların, ölçme cihazlarının kullanımının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
| İçerik: |
Ölçü birimleri ve ölçek, mesafe ölçümleri, basit açı ölçümleri, temel azimutlar, yataklar, trigonometrik tesviye ve kesitler, harita çizimi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Ölçme işiyle ilgili ölçüm birimleri, ölçekler ve hata hesaplamaları hakkında bilgi sahibi olabilme. |
| Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, becerileri ve modern ölçme araç ve gereçlerini kullanabilme. |
| Ölçme alanı ölçümlerini öğrenebilme, verileri analiz edebilme ve yorumlayabilme. |
| Çeşitli pratik ölçme problemlerini tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
- |
Tanışma, Dersin kısa tanıtımı, Ders programı, Başarı ölçütleri, Kaynaklar |
- |
| 2 |
- |
Ölçü Birimleri, Ölçek Kavramı Ölçme Hataları, Hata Hesapları , |
- |
| 3 |
- |
Arazide Noktaların ve Doğruların Belirlenmesi, Uzunlukların Ölçülmesi Açı Ölçme
Yöntemleri |
- |
| 4 |
- |
Topoğrafya Aletlerinin Ortak Parçaları Koordinat Sistemleri |
- |
| 5 |
- |
Açı ve koordinat hesap yöntemleri, Poligonasyon , |
- |
| 6 |
- |
Poligon Koordinat Hesapları , Arazi Uygulaması |
- |
| 7 |
- |
Yüksekliklerin Ölçülmesi, Nivelman |
- |
| 8 |
- |
Trigonometrik Nivelman ve Düşey Açı Ölçmeleri |
- |
| 9 |
- |
Boyuna ve Enine Kesitlerin Çıkarılması, Takeometri |
- |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
- |
Projelerin Araziye Aplikasyonu ve Alan Hesapları |
- |
| 12 |
- |
esviye eğrilerinin özellikleri ,Harita Üretimi |
- |
| 13 |
- |
Hacim Hesapları, Arazi uygulaması |
- |
| 14 |
- |
Arazi uygulaması |
- |
| 15 |
- |
Arazi uygulaması |
- |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Topografya / M. Gündoğdu Özgen. Merkez Küt.Ders Kitapları -- TA590 .Ö94
1979 |
| Surveying : principles and applications / Barry F. Kavanagh, S.J. Glenn Bird
Merkez Küt.Ders Kitapları -- TA545 .K38 2000 |
| Engineering surveying technology / edited by T.J.M. Kennie and G. Petrie
Merkez Küt.Ders Kitapları -- TA562 .E54 1990 |
| Surveying / A. Bannister, S. Raymond, R. Baker Merkez Küt.Ders Kitapları --
TA545 .B36 1998 |
| Surveying : with construction applications / Barry F. Kavanagh Merkez Küt.Ders
Kitapları -- TA625 .K38 2004 |
| Topoğrafya Ders Notları.Ufuk ÖZERMAN,2016 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
3 |
|
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
7 |
3 |
21 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
| Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
39 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|