TR EN

REINFORCED CONCRETE II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CEN302 REINFORCED CONCRETE II 6 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. ANIL NİŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, betonarme taşıyıcı sistem davranışının temel ilkelerini ve tasarım yöntemlerini öğrenerek, döşeme ve temellerin boyut ve donatılarının mevcut standartlara göre tasarlanmasını amaçlamaktadır.
İçerik: Betonarme elemanlara gelen sabit, hareketli, rüzgar ve kar yükleri öğrenilerek, ilgili yönetmeliklere göre döşeme ve temel tasarımlarının yapılması konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Betonarme sistemlerde boyut ve donatı çizim kurallarını kavrayabilme
Betonarme yapılarda mevcut sistemi değerlendirip, gerekli iyileştirmeleri yapabilme
Depreme göre tasarım prensiplerini algılayabilme
Betonarme sistemin davranışını çözümleyebilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Araştırması Yapıların sınıflandırılması Anlatım
2 Literatür Araştırması Statik-betonarme proje aşamaları Anlatım
3 Literatür Araştırması Taşıyıcı sistem seçimi Anlatım
4 Literatür Araştırması İstenmeyen düzensizlikler Anlatım
5 Literatür Araştırması Yapıya etkiyen yükler Anlatım
6 Literatür Araştırması Döşeme tipleri Anlatım
7 Literatür Araştırması Kirişli döşeme hesapları Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Araştırması Kirişli döşeme hesapları Anlatım
10 Literatür Araştırması Dişli ve asmolen döşeme hesapları Anlatım
11 Literatür Araştırması Dişli ve asmolen döşeme hesapları Anlatım
12 Literatür Araştırması Döşeme donatı çizimleri Anlatım
13 Literatür Araştırması Temel tipleri ve temel hesapları Anlatım
14 Literatür Araştırması Temel donatısı çizimleri Anlatım
15 Literatür Araştırması Zımbalama Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

TS 500 Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, TSE Türk Standartları Enstitüsü, 2000
TS 498 Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında Alınacak Yüklerin Hesap Değerleri, TSE Türk Standartları Enstitüsü, 1997
TBDY 2018 - Deprem Yönetmeliği
Celep, Z., ve Kumbasar, N., Betonarme Yapılar, İstanbul, 2009
Berktay, İ., Betonarme 1, TMMOB İnş.Müh.Odası, İstanbul, 2003
Tekin ,Muhammed,Betonarme II(1997)
Doğangün, A. (2009). Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı, Birsen Yayınevi, İstanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 2 10
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0