Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
UCK307E |
EXPERIMENTAL METHODS IN ENGINEERING |
5 |
3 |
2 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Mühendislik formasyonunun tamamlanması için farklı temel alanların laboratuvar uygulamaları |
İçerik: |
Laboratuvar teknikleri ve olanaklarına uygun olarak açık uçlu problemlere dayalı konularda laboratuvar deneyleri tasarlama. Deneysel sonuçların bireysel olarak planlanması ve yorumlanmasına dayalı deneylerin gerçekleştirilmesi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki bilgi, beceri ve/veya yeterlilikleri gösterebileceklerdir. Literatür araştırması yapabilmek, kütüphane olanaklarını etkin bir şekilde kullanabilmek, bu çalışmaları çalışmalara (literatür) dayalı proje ile ilişkilendirebilmek, deneysel değişkenleri tanımlayarak ve test matrisini oluşturarak bir deneyi planlayabilmek, deneysel kurulumu tasarlayabilmek ve gereksinimlere uygun ölçüm sistemlerini belirleyebilmek, grup çalışması yapabilmek ve deney sonuçlarını tartışabilmek, jet akışı, silindir etrafındaki akış ve sınır tabaka akışı hakkında bilgi sahibi olarak deneysel ölçüm koşullarını belirleyebilmek, deneysel verileri değerlendirebilmek ve grafiksel gösterimi uygun şekilde gerçekleştirebilmek, Bernoulli denklemini kullanarak basınç farkından hız bilgisine geçebilmek, yüzey basınç dağılımını kullanarak silindirin sürtünme katsayısını hesaplayabilmek, çekme testi sonuçlarından gerilme ve şekil değiştirme diyagramlarını elde edebilmek, aynı fiziksel niceliğin ölçümünde kullanılan farklı sistemlerin avantaj ve dezavantajlarını bilip konuya göre uygun olanı seçebilmek, deneysel rapor hazırlamak ve özgün olmaya özen gösterilerek tasarlanan ve gerçekleştirilen deneylerin sözlü olarak sunulması. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Laboratuvar deneylerinin tanıtımı |
- |
2 |
- |
Standart Deneyler: Sınır Tabakası Testleri /Proje: Literatür araştırması |
- |
3 |
- |
Standart Deneyler: Sınır Tabakası Testleri /Proje: Literatür araştırması |
- |
4 |
- |
Standart Deneyler: Silindir sürükleme katsayısının belirlenmesi / Proje: Literatür taraması ve deney kurulumunun ön planlaması |
- |
5 |
- |
Standart Deneyler: Silindir sürükleme katsayısının belirlenmesi / Proje: Literatür taraması ve deney kurulumunun ön planlaması |
- |
6 |
- |
Standart Deneyler: Jet Akımı Deneyleri / Proje: Deneysel modelin tasarımı ve imalatı |
- |
7 |
- |
Standart Deneyler: Jet Akımı Deneyleri / Proje: Deneysel modelin tasarımı ve imalatı |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Standart Deneyler: Yapısal Deneyler / Proje: Deney matrisinin oluşturulması (yapılacak deneylerin planlanması) |
- |
10 |
- |
Standart Deneyler: Yapısal Deneyler / Proje: Test matrisinin oluşturulması (yapılacak deneylerin planlanması) |
- |
11 |
- |
Proje: Deneysel çalışma |
- |
12 |
- |
Proje: Deneysel çalışma |
- |
13 |
- |
Proje: Deneysel çalışma |
- |
14 |
- |
Proje: Deneysel çalışma |
- |
15 |
- |
Sunum |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Goldstein, R.J., 1996, Fluid Mechanics Measurements, Hemisphere, ISBN:978156032306. Beckwith, T., Marangoni, R. and Lienhard, J.V., 2007, Mechanical Measurements, Prentice Hall, ISBN:978020184765. Gdoutos, E.E., 2002, Recent Advances in Experimental Mechanics, Springer, ISBN:978140200683. Khan, A.S., Wang, X., 2000, Strain Measurements and Stress Analysis, Prentice Hall, ISBN:978013080076. |
Holman, J.P.,, 2000, Experimental Methods for Engineers, McGraw- Hill, ISBN:978007118165. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
40 |
|
|
Ödev Değerlendirme |
1 |
10 |
|
|
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
|
TOPLAM |
3 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
3 |
6 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
34 |
0 |
82 |
|
Genel Toplam |
82 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|