TR EN

ARCHITECTURAL DESING II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ARC202 ARCHITECTURAL DESING II 4 8 4 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ALİ MEHDİZADE-Öğr.Gör. ELİF AKSAYAN-Dr.Öğr.Üyesi HİLAY ATALAY-Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ-Dr.Öğr.Üyesi OLUWAGBEMIGA PAUL AGBOOLA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mimarlıkta proje tasarımı için gerekli temel bilgileri geliştirmek ve bu yeni bilgelerin tasarlanan proje aracılığıyla uygulanmasını gerçekleştirmek
İçerik: Mimari Tasarım 1 dersinin devamı niteliğindeki Mimari Tasarım 2, proje tasarlama sürecinde eğimli bir arazide çalışılacak bir tasarım konusu ile soyut, sanatsal bir nosyonun nasıl sentezlenebileceği çekirdek düşüncesi üzerine kuruludur. Bir başka deyişle, tasarım süreci içerisinde ürün fizikselliğini kazanırken bir yandan da mekâna anlam yüklenmektedir. En geniş tanımıyla bu stüdyo, yapılı çevrenin analizi, anlaşılması ve temsilini önemserken, tüm bunların işlevle bir araya getirilmesine önem verir. Öğrencinin sözel ve grafik olarak kendi dağarcığını oluşturması, inşa edilmiş çevreyi daha iyi anlaması, tartışması, temsil etmesi ve onu düzenleyen mekanizmaların bir parçası olabilmesi sağlanacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1. İhtiyaç programı oluşturup buna bağlı tasarım yapar. 2. Mimari program geliştirir. 3. Projeyi tasarlanacağı arazi ile uyumlu şekilde eğime uygun çözer. 4. Bina alt sistemlerini tasarımla bütünleştirir. 5. Tasarımda çevresel verilerini analizini yapar., 6. Bina programına uygun strüktür ve malzeme seçimi yapar. 7. Biçimsel kompozisyon oluşturur. 8. Erişilebilirlik bileşenlerini tasarımda uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Konu açıklama, proje geliştirme -
2 - Analiz çalışmaları -
3 - Analiz çalışmaları -
4 - Ara değerlendirme -
5 - Proje geliştirme -
6 - Proje geliştirme -
7 - Proje geliştirme -
8 - ARA SINAV -
9 - Proje geliştirme -
10 - Proje geliştirme -
11 - Proje geliştirme -
12 - Proje geliştirme -
13 - Proje geliştirme -
14 - Proje geliştirme -
15 - Proje teslim öncesi değerlendirme -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gehl, J.,(2011), Life Between Buildings, Using Public Space, Island Press, ISBN: 978-1597268271 Rudofsky, B (1987)., Architecture Without Architects, Reprint Edition, ISBN-13: 978-0826310040 Tasarım konulu yerli ve yabancı kitap ve periyodik yayınlar Proje konusuna ilişkin yerli ve yabancı kitap ve periyodik yayınlar Yönetmelikler ve Standartlar

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
0
2
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olaral sorumluluk alır.
0
3
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
2
2
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
0
2
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
0
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
1
4
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bişilim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
4
2
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 8 8
Final Sınavı Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav 1 8 8
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 210
Genel Toplam 210
Toplam İş Yükü / 25.5 8,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0