TR EN

KULLANICI ARAYÜZÜ PROGRAMLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YZM210 KULLANICI ARAYÜZÜ PROGRAMLAMA 4 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. HÜRKAL HÜSEM
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, programların kullanıcı arayüzlerinin nasıl oluşturulacağını ve temel prensiplerini öğretmeyi amaçlar.
İçerik: Bu ders grafiksel kullanıcı arayüzlerinin nasıl uygulandığıyla ilgilidir. Java dili ve Swing kütüphaneleri kullanılarak kullanıcı arayüzü oluşturulur. Ders, kullanıcı arayüzlerinin nasıl tasarlanacağına ilişkin farklı strateji ve teknikleri (ayrıntılı olarak) içerir. Odak noktası arayüzlerin geliştirilmesidir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etkileşimli bir kullanıcı arayüzü oluşturmak için bir arayüz kütüphanesindeki mevcut bileşenleri kullanır.
Arayüz bileşenlerini gereken yerlerde kullanır.
Bir arayüzün davranışını görünümünden ayırır.
Duyarlı arayüz üretir.
Program kodunu, kodun farklı bölümlerinin birbirinden bağımsız olmasını sağlayacak şekilde yapılandırır.
Görsel sunumun temel veri yapısından bağımsız olduğu çözümleri planlamak ve oluşturur.
Öğrenci çalışmasını sunar ve tartışır.
Etkileşimli bir arayüz uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ders hakkında genel bilgilendirme ve diğer dersler ile bağ kurulması Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
2 - Java diline genel bakış Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
3 - Nesneye dayalı programlama (OOP) prensiplerine genel bakış Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
4 - Nesneye dayalı programlama prensiplerinin arayüz programcılığında kullanımı, iç sınıflar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
5 - Editöre uygun görsel arayüz tasarımcısının kurulumu ve görsel programlama ortamının tanıtılması Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
6 - Görsel programlamaya giriş Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
7 - Görsel kullanıcı arayüzü bileşenlerinin kullanımı - 1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 - Görsel kullanıcı arayüzü bileşenlerinin kullanımı - 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
10 - Görsel kullanıcı arayüzü bileşenlerinin kullanımı - 3 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
11 - Kullanıcı arayüzü bileşenleriyle veritabanı işlemleri Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
12 - Multithreading yöntemiyle kullanıcı arayüzünü etkin kullanma Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
13 - Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
14 - Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
15 - Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Eck, David J. "Introduction to Programming Using Java" (2022). (https://math.hws.edu/javanotes/)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik, bilim ve matematik temellerine dayanarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, analiz etme, tasarlama, modelleme ve çözme becerisi
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halk sağlığı, güvenliği ve refahının yanı sıra global, kültürel, sosyal, çevre ve ekonomik faktörleri dikkate alarak belirli ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çeşitli paydaşlarla etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislikte etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin global, ekonomik, çevre ve toplum ile ilgili bağlamlarındaki etkisini dikkate alarak bilinçli kararlar verme yeteneği
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislikte etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin global, ekonomik, çevre ve toplum ile ilgili bağlamlarındaki etkisini dikkate alarak bilinçli kararlar verme yeteneği
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgi edinme ve uygulama yollarını bulma becerisi
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Üyelerinin birlikte liderlik sağladığı, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yarattığı, hedefler belirlediği, görevleri planladığı ve hedefleri karşıladığı bir ekipte etkili bir şekilde çalışabilme becerisi
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uygun deney tasarlama ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuca varmak için mühendislik esaslarını uygulama becerisi
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0