TR EN

NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BIL201 NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA 3 5 4 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. AHMET VEDAT TOKMAK-Öğr.Gör. HÜSEYİN GÖKAL-Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN TAŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste nesneye dayalı düşünme, tasarlama ve programlama kavramları ve python dilinde nesneye dayalı programlar nasıl yazılacağı öğretilmektedir.
İçerik: Nesneler ve sınıflar, oluşturucu, statik değişken, sabitler, metodlar, görünürlük değiştiricileri, geçici nesneler, yöntemlerin nesnelerle çağrılması, değişmezlik, değişken görünürlüğü, sınıf soyutlaması ve paketleme, üst ve alt sınıf kavramları, kalıtım, çoklu anlam, çiğneme, aşırıyükleme, soyut sınıf, nesne yönelimli tasarım.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersi alan öğrenciler;
I. Java programlama dillerinde temel kavramları ve kategorileri tanımlar
II. Belirli bir yazılım sorununu çözmek için, Java programları geliştirir, test eder ve çalıştırır
III. Metotların temellerini, metot tasarım problemlerini, metotlara parametre gönderme ve metotlarda aşırı yükleme konularını tanımlayabilir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Java/C# Temel Veri Türleri, C# Veri Türü Dönüşümleri, Genişleterek Çevirme(Implicit Casting) ve Daraltarak Çevirme(Explicit Casting), Operatörler, C# derleyici ayarları, NYP Temel Kavramları -
2 - Şart Yapıları (if, switch), Ternary Operatör Kullanımı -
3 - Döngüler (for, while, do-while), Sonsuz döngüler, Break Continue Kullanımı -
4 - Diziler, Çok boyutlu diziler, Matris İşlemleri, Düzensiz(Jagged) Diziler, Array Sınıfı(Kopyalama, Sıralama, Arama(Binary Search), Ters Çevirme) -
5 - Metodlar, Metod Türleri, Değer ve Referans parametreleri, ref ve out Anahtar Sözcükleri -
6 - Diziyi parametre alan metodlar, Diziyi parametre alan ve döndüren metodlar, Metodların Aşırı Yüklenmesi, Özyinelemeli(Recursive) Metodlar -
7 - Sınıf Bildirimi, NYP Temel Kavramları, Veri Soyutlama(Data abstraction), Kalıtım(Inheritance), Sarmalama(Encapsulation), Çokbiçimllik(Polimorphism) Kavramları, Temel Sınıf Örnekleri -
8 - ARA SINAV -
9 - Sınıflarda set ve get kullanımı, this Anahtar Sözcüğü, Sınıflarda Erişim Belirteçleri(public, private, protected), Java/C#’a özel erişim belirteçleri, Nesne Dizileri -
10 - Yapıcı Metodlar(Constructors), Yıkıcı Metodlar(Destructors) ve Dispose() Metodu -
11 - Soyutlama ve Arayüz Tanımlama (Abstraction and Interface) -
12 - Statik üye Elemanlar, Operatörlerin Aşırı Yüklenmesi(Operator Overloading) -
13 - Kalıtım(Inheritance), Protected Erişim Belirleyicisi, İsim Saklama(Name Hiding), -
14 - Kalıtım ile İlgili İleri Örnekler, Polimorfizm(Çok biçimlilik) -
15 - Sanal Metodlar(Virtual Methods), Özel(Abstract) Sınıflar, sealed anahtar sözcüğü, Arayüzler(Interfaces) -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Deitel & Deitel, Visual C# How to Program(Sixth Edition), Pearson Yayınevi.
Herbert Schildt, The Complete Reference C#, Mc Graw Hill Yayınevi
Oğuzhan TAŞ, C# Ders Notları ve Sunumlar (Türkçe), 2015-2023.
Oğuzhan TAŞ, C++ Ders Notları, 2020.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the fundamental engineering concepts of computer science and relates them to the groundwork of computer science.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses theoretical and practical knowledge coming from mathematics, probability, statistics and various other branches of life sciences, to find solutions to engineering problems.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate computational model under reasonable constraints.
5
2
Designs a computer-aided conceptual model with modern techniques.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determines, detects and analyzes the areas of computer science applications and develops appropriate solutions.
4
2
Identifies, models and solves computer engineering problems by applying appropriate analytical methods.
4
3
Determines and uses the necessary information technologies in an efficient way for engineering applications.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
5
2
Possess the ability to conduct effective individual study.
4
3
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Monitors the developments in the field of information technologies by means of internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
3
2
Develops positive attitude towards lifelong learning.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
3
2
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
1
2
Possess sufficient consciousness about the universality of engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 3 1 3
Arazi Çalışması 3 4 12
Grup Çalışması / Ödevi 1 3 3
Laboratuvar 3 5 15
Okuma 1 3 3
Ödev 6 2 12
Proje Hazırlama 3 4 12
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 1 1
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 3 4 12
Yerinde Uygulama 1 1 1
Mesleki Faaliyet 1 1 1
Sosyal Faaliyet 1 5 5
Tez Hazırlama 5 10 50
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 2 2 4
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 208
Genel Toplam 208
Toplam İş Yükü / 25.5 8,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0