TR EN

MİMARİ TASARIM I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIM209 MİMARİ TASARIM I 3 8 4 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BURAK KAAN YILMAZSOY-Öğr.Gör. ÖMER YEŞİLDAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin ders içeriğindeki bilgileri kullanımı ile, veri organizasyonu, düşünsel organizasyon ve mekansal organizasyon konularında biliş ve farkındalık sağlayarak, mimari tasarıma başlangıç sürecinde, eğitime başlayana kadar farkında olunan mekan olan konutu tasarlayarak, ilk mimari tasarım öğretilerini edinmek. Mekan, çevre, yer ile ilgili temel tasarım problemlerini keşfetme, anlama ve çözümleme becerilerini geliştirmek dersin amacıdır.
İçerik: Yer ile etkileşimli barınma işlevli bir yapının tasarım problemlerini , temel mimari kavramların var olan örnekleri üzerinden okuyarak anlar ve yer-yapı-mekan ilişkilerini, esnek program, malzeme, strüktür, performans kriterleri doğrultusunda mimari anlatım teknikleri aracılığıyla fikirlerini, önerilerini ifade eder, sunar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Farklı ölçekleri kapsayan mimari tasarıma her ölçekte hakim olur.
Tasarım stratejilerinin farklı yaklaşımlarını yorumlar.
Tasarım stratejilerini ilişkilendirirken çevresel faktörleri manipüle ederek uygun mimari düşünce ve ölçeği çözümler.
Sürdürülebilirlik, mekansal kalite, strüktür ve servisleri anlamaya yönelik Teknik stratejileri sorgular.
Bireysel çalışmalarını eleştiriler doğrultusunda geliştirir.
Mimari mekanı keşfedebilmek için fiziksel modellemeyi kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık Giriş, Dersin kapsamı Slayt sunumu Anlatım-Tartışma -
2 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Konut konusunda araştırma, arazi analizi -
3 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Konut konusunda araştırma, arazi analizi -
4 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Mimari program hazırlama, tartışma -
5 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Tasarımda form ve fonksiyon ilişkisinin kurulması -
6 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Planların tasarımı, Slayt sunum anlatım-Tartışma -
7 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Planların tasarımı, Slayt sunum anlatım-Tartışma -
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Planların tasarımı, Slayt sunum anlatım-Tartışma -
10 Literatür okuma, Anlatım Planını ve Ders Materyallerini Hazırlama, Slayt sunum Anlatım-Tartışma Kesit ve görünüşlerin planlar ile senkronize olarak tasarlanması -
11 Literatür okuma, Anlatım Planını ve Ders Materyallerini Hazırlama, Slayt sunum Anlatım-Tartışma 3 boyutlu çizim ve modellemenin gerçekleştirilmesi -
12 Literatür okuma, Anlatım Planını ve Ders Materyallerini Hazırlama, Slayt sunum Anlatım-Tartışma 3 boyutlu çizim ve modellemenin gerçekleştirilmesi -
13 Literatür okuma, Anlatım Planını ve Ders Materyallerini Hazırlama, Slayt sunum Anlatım-Tartışma Tüm tasarım aşamalarının mimari anlatım teknikleri ile sunuma hazırlanması -
14 Literatür okuma, Anlatım Planını ve Ders Materyallerini Hazırlama, Slayt sunum Anlatım-Tartışma Tüm tasarım aşamalarının mimari anlatım teknikleri ile sunuma hazırlanması -
15 Literatür okuma, Anlatım Planını ve Ders Materyallerini Hazırlama, Slayt sunum Anlatım-Tartışma Tüm tasarım aşamalarının mimari anlatım teknikleri ile sunuma hazırlanması -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Arrayo, Salvador Perez, Atena, Rossano, Kebel, Igor, Emerging Techonologıes and Housing Protoypes, Rotterdam:Berlage Instıtute. Norberg Schulz, Christian, Genıus Loci: Towards Phenomenology of Architecture, Rizzoli,1980 Rattenbury, Kester, This is not Architecture: Media Constructıon, London: Routledge, 2002(ilk basım)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
0
2
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
1
3
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
3
2
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
0
2
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
2
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
4
4
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
4
2
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 6 84
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 1 8 8
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0