| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| MIM202 | MİMARİ TASARIM II | 4 | 8 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Öğrencilere mekanın ve mekan yaratmanın özelliğini belli temalar kurgusunda tanıtmaktır. |
| İçerik: | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinmeleri doğrultusunda fiziksel çevre analizlerini içeren sınırlı bir programa sahip katlı bir yapının tasarımı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Mimari bir sorunu belirleyebilme. |
| Gerekli bilgiyi toplayabilme, birleştirebilme, değerlendirebilme. |
| Tasarımda üç boyutlu düşünebilme. |
| Var olan yapılı çevreyi farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme. |
| Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunu irdeleyebilme. Sınırlı ölçüde teknolojik problemleri çözebilme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma,ders konularına ait hazırlık çalısması | Giriş, dersin kapsamı, tasarım konusunun tanıtılması | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
| 2 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Kültür Merkezi konusunda araştırma ve arazi analizi. Arsa verilerinin İncelenmesi. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
| 3 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Kültür Merkezi konusunda araştırma ve arazi analizi. Arsa verilerinin İncelenmesi. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
| 4 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Mimari program hazırlama. Yapının mekansal ve iİşlevsel analizlerinin yapılması. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
| 5 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Tasarımda form ve fonksiyon ilişkisinin kurulması. Avan proje çalışması. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
| 6 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Planların tasarımı. Avan proje çalışması. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
| 7 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Planların tasarımı. Avan proje çalışması. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
| 8 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Planların tasarımı. Avan proje çalışması. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
| 9 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Kesit ve Görünüşlerin planlarla senkronize olarak tasarlanması. Uygulama projesi anlatım teknikleri. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Kesit ve Görünüşlerin planlarla senkronize olarak tasarlanması. Uygulama projesi anlatım teknikleri. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
| 12 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | 3 Boyutlu çizim ve modellemenin gerçekleştirilmesi. Uygulama projesi anlatım teknikleri. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
| 13 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | 3 Boyutlu çizim ve modellemenin gerçekleştirilmesi. Uygulama projesi anlatım teknikleri. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
| 14 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Tüm tasarım aşamalarının mimari anlatım teknikleriyle sunuma hazırlanması. Uygulama projesi aşamaları; farklı ölçekte bölümsel ve ayrıntı çözümlemeleri. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
| 15 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Tüm tasarım aşamalarının mimari anlatım teknikleriyle sunuma hazırlanması. Uygulama projesi aşamaları; farklı ölçekte bölümsel ve ayrıntı çözümlemeleri. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
|
2 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
|
1 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
|
3 | |||||
| 2 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
2 | |||||
| 3 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
0 | |||||
| 2 |
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
|
2 | |||||
| 2 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
|
1 | |||||
| 3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
|
1 | |||||
| 4 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
1 | |||||
| 2 |
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
0 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 8 | 112 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 6 | 84 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 29 | 0 | 204 |
| Genel Toplam | 204 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |