Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIM202 | MİMARİ TASARIM II | 4 | 8 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi HİLAY ATALAY-Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ-Öğr.Gör. ÖMER YEŞİLDAL |
Ders Ön Koşulu | MIM209 - MİMARİ TASARIM I |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere mekanın ve mekan yaratmanın özelliğini belli temalar kurgusunda tanıtmaktır. |
İçerik: | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinmeleri doğrultusunda fiziksel çevre analizlerini içeren sınırlı bir programa sahip katlı bir yapının tasarımı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mimari bir sorunu belirleyebilme. |
Gerekli bilgiyi toplayabilme, birleştirebilme, değerlendirebilme. |
Tasarımda üç boyutlu düşünebilme. |
Var olan yapılı çevreyi farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme. |
Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunu irdeleyebilme. Sınırlı ölçüde teknolojik problemleri çözebilme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma,ders konularına ait hazırlık çalısması | Giriş, dersin kapsamı, tasarım konusunun tanıtılması | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
2 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Kültür Merkezi konusunda araştırma ve arazi analizi. Arsa verilerinin İncelenmesi. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
3 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Kültür Merkezi konusunda araştırma ve arazi analizi. Arsa verilerinin İncelenmesi. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
4 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Mimari program hazırlama. Yapının mekansal ve iİşlevsel analizlerinin yapılması. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
5 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Tasarımda form ve fonksiyon ilişkisinin kurulması. Avan proje çalışması. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
6 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Planların tasarımı. Avan proje çalışması. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
7 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Planların tasarımı. Avan proje çalışması. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Planların tasarımı. Avan proje çalışması. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
10 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Kesit ve Görünüşlerin planlarla senkronize olarak tasarlanması. Uygulama projesi anlatım teknikleri. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
11 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Kesit ve Görünüşlerin planlarla senkronize olarak tasarlanması. Uygulama projesi anlatım teknikleri. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
12 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | 3 Boyutlu çizim ve modellemenin gerçekleştirilmesi. Uygulama projesi anlatım teknikleri. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
13 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | 3 Boyutlu çizim ve modellemenin gerçekleştirilmesi. Uygulama projesi anlatım teknikleri. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
14 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Tüm tasarım aşamalarının mimari anlatım teknikleriyle sunuma hazırlanması. Uygulama projesi aşamaları; farklı ölçekte bölümsel ve ayrıntı çözümlemeleri. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
15 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Tüm tasarım aşamalarının mimari anlatım teknikleriyle sunuma hazırlanması. Uygulama projesi aşamaları; farklı ölçekte bölümsel ve ayrıntı çözümlemeleri. | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
|
3 | |||||
2 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
2 | |||||
3 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
0 | |||||
2 |
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
|
2 | |||||
2 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
|
1 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
|
1 | |||||
4 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
1 | |||||
2 |
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 204 |
Genel Toplam | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |