TR EN

BETONARME II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INS312 BETONARME II 6 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Betonarme taşıyıcı sistem davranışının temel ilkelerini ve tasarım yöntemlerini öğrenerek, döşeme ve temellerin boyut ve donatılarının mevcut standartlara göre tasarlanması amaçlanmaktadır.
İçerik: Betonarme elemanlara gelen sabit, hareketli, rüzgar ve kar yüklerinin öğrenilmesi, ilgili yönetmeliklere göre döşeme ve temel tasarımlarının yapılması konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Betonarme sistemlerde boyut ve donatı çizim kurallarını öğrenebilme
Betonarme yapılarda mevcut sistemi değerlendirip, gerekli iyileştirmeleri yapabilme
Depreme göre tasarım prensiplerini kavrayabilme
Betonarme sistemin davranışını çözümleyebilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders notları Yapıların sınıflandırılması Anlatım
2 Ders notları Statik-betonarme proje aşamaları Anlatım
3 Ders notları Taşıyıcı sistem seçimi Anlatım
4 Ders notları İstenmeyen düzensizlikler Anlatım
5 Ders notları Yapıya etkiyen yükler Anlatım
6 Ders notları Döşeme tipleri Anlatım
7 Ders notları Kirişli döşeme hesapları Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Ders notları Kirişli döşeme hesapları Anlatım
10 Ders notları Dişli ve asmolen döşeme hesapları Anlatım
11 Ders notları Dişli ve asmolen döşeme hesapları Anlatım
12 Ders notları Döşeme donatı çizimleri Anlatım
13 Ders notları Temel tipleri ve temel hesapları Anlatım
14 Ders notları Temel donatısı çizimleri Anlatım
15 Ders notları Zımbalama Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

TS 500 Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, TSE Türk Standartları Enstitüsü, 2000
TS 498 Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında Alınacak Yüklerin Hesap Değerleri, TSE Türk Standartları Enstitüsü, 1997
TBDY 2018 - Deprem Yönetmeliği
Celep, Z., ve Kumbasar, N., Betonarme Yapılar, İstanbul, 2009
Berktay, İ., Betonarme 1, TMMOB İnş.Müh.Odası, İstanbul, 2003
Tekin ,Muhammed,Betonarme II(1997)
Doğangün, A. (2009). Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı, Birsen Yayınevi, İstanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan biçimsel sistemleri ele alır ve değişik metotlarını tartışır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnşaat Mühendisliğinde proje sunumu için tasarımın doğru ifade edilmesini formüle eder.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnşaat mühendisliğinde tasarım ve uygulama konularında gerekli araştırmaları yapabilme becerilerine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnşaat Mühendisliği disiplininde üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnşaat Mühendisliği mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri izler ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnşaat Mühendisliğinde yapı yönetiminin yetki ve sorumlulukları içinde yer alır.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 2 10
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0