Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
KIM452 |
ANALİTİK KİMYA |
8 |
5 |
5 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. TARIK ÇAKAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Analitik kimyanın temel kavramlarının ve hesaplamalarının öğretilmesi, analitik kimyada kullanılan temel tepkimelerden asidik ve bazik tepkimelerin, çöktürme tepkimelerinin, yükseltgenme ve indirgenme tepkimelerinin prensiplerinin verilmesiyle, analitik kimyada kullanılan kimyasal maddelerin, cihazların, laboratuvar kurallarının ve sağlık güvenlik konularının tanıtılması ve temel analizlerden, gravimetrik analizlerin, volumetrik analizlerin; ve elektrokimyanın prensiplerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. İlgili konular ilgili mühendislik program ile olan ilişkisi vurgulanarak anlatılacaktır. |
İçerik: |
Kimya ve Temel Kavramalar &Kimya- Mühendislik, Analitik Kimyaya Giriş & Kimyasal Analizlerde Hatalar, Atom Yapısı, Elementler ve Periyodik Cetvel, Kimyasal Bileşikler & Mol Konsepti, Çözeltiler & Sulu Çözeltilerin Özellikleri, Kimyasal Reaksiyonlar & Stokiyometri & Denge, Çökme Reaksiyonları & Çözünürlük, Asit Baz Reaksiyonları, Yükseltgenme İndirgenme Reaksiyonları, Gazlar, Uygulamada Analitik Kimya: Laboratuvar Kuralları, Ekipmanları, Sağlık ve Güvenlik, Analitik Kimyada Kullanılan Cihazlar, Gravimetri & Volumetri (Titrasyon), Elektrokimya |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi alan öğrenciler:
1) Kimya ve analitik kimya temel kural ve teorilerini anlama ve kullanma becerisi kazanır |
2) Analitik kimya ile ilgili deneyleri anlayıp ve sonuçlari analiz edip yorumlama becerisi kazanır |
3) Çok disiplinli çalışma konusunu kavrar ve uygular (kimya- endüstri/inşaat/bilgisayar/elektrik elektronik/mektaronik müh.) |
4) Analitik düşünme ve hesaplama yeteneğine sahip olur ve mühendislik problemleri çözerken bunu uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Kimya ve Temel Kavramalar &Kimya- Mühendislik |
- |
2 |
- |
Analitik Kimyaya Giriş & Kimyasal Analizlerde Hatalar |
- |
3 |
- |
Atom Yapısı, Elementler ve Periyodik Cetvel |
- |
4 |
- |
Kimyasal Bileşikler & Mol Konsepti |
- |
5 |
- |
Çözeltiler & Sulu Çözeltilerin Özellikleri |
- |
6 |
- |
Kimyasal Reaksiyonlar & Stokiyometri & Denge |
- |
7 |
- |
Çökme Reaksiyonları & Çözünürlük |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Asit Baz Reaksiyonları |
- |
10 |
- |
Yükseltgenme ve İndirgenme Tepkimeleri |
- |
11 |
- |
Gazlar |
- |
12 |
- |
Uygulamada Analitik Kimya: Laboratuvar Kuralları, Ekipmanları, Sağlık ve Güvenlik |
- |
13 |
- |
Analitik Kimyada Kullanılan Cihazlar |
- |
14 |
- |
Analizde Klasik Metodlar: Gravimetri & Volumetri (Titrasyon) |
- |
15 |
- |
Elektrokimya |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Skoog, D. A., West, D., Holler, J. F, Analitik Kimya Temelleri 7. baskı., Bilim Yayıncılık, Ankara (Saunders College Publishing, New York), 1999 (IGU Kütüphanesinde bulunmaktadır) |
Nakiboğlu, C., Analitik Kimya, Anı Yayıncılık, 2017 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
1. Matematik, Fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi elde eder
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemi, o sistemin bileşenlerini, o sistemin sürecini analiz eder ve sistemi gerçekçi kısıtlar ve amaçlar doğrultusunda inceleyerek tasarlar
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini modelleme ve çözme becerisi kazanır
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Endüstri mühendisliği alanında karşılaşılabilecek problemleri belirler ve bu amaçla problem çözümünde kullanılacak uygun metodu seçme ve uygulama becerisi kazanır
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Endüstri mühendisliği alanındaki problemlerin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir ekip içerisinde etkin biçimde çalışabilme becerisi gösterir
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Bireysel olarak etkin çalışır, sorumluluk alır
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Belirlenmiş bir problem için gerekli bilgilere ulaşır ve bu amaçla kaynak araştırması yapar
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Endüstri mühendisliği alanındaki tüm gelişmeleri takip edebilme ve sürekli kendini yenileme becerisine sahiptir.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi kazanır ve en az bir yabancı dil konuşur
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Endüstri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibidir ve mühendislik problemlerinin çözümlerinde yenilikçi yaklaşımın önemini farkında olarak çözüme gider.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
5 |
70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
2 |
6 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
10 |
3 |
30 |
Ara Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
15 |
1 |
15 |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
10 |
2 |
20 |
TOPLAM |
57 |
0 |
147 |
|
Genel Toplam |
147 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|