Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HTP153 |
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ZEYNEP ÖZCAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilerin halkla ilişkilerin mesleğinin ne anlama geldiği, nasıl gelişim gösterdiği, görev tanımları, halkla ilişkilerle ilgili kavramlar ve kriz yönetimi, itibar yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, sponsorluk gibi halkla ilişkiler uygulamaları hakkında gerekli donanıma sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Halkla ilişkilerin tanımı ve tarihsel gelişimi, proaktif ve reaktif halkla ilişkiler, halkla ilişkiler modelleri, halkla ilişkilerde hedef kitle, halkla ilişkiler ajansları ve kurum içi halkla ilişkiler departmanları, halkla ilişkiler projelendirme süreci ve halkla ilişkiler uygulama alanlarını gibi konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Halkla ilişkiler uzmanının görevlerini sıralar. |
Halkla ilişkiler mesleğinin önemini kavrar. |
Halkla ilişkiler uygulama alanlarını açıklar. |
Halkla ilişkiler ajansları ve kurum içi halkla ilişkiler departmanları arasındaki farklılıkları karşılaştırır. |
Halkla ilişkilerin pazarlama ile olan ilişkisini tartışır. |
Halkla ilişkiler çalışmalarında hedef kitlenin özelliklerini analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkiler Kavramı, Amacı ve Önemi |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
Literatür okuma |
Proaktif ve Reaktif Halkla İlişkiler |
Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi |
Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkiler Modelleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle |
Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkiler Ajansları ve Kurum İçi Halkla İlişkiler |
Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
Literatür okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkiler Projeleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
10 |
Literatür okuma |
Pazarlama Odaklı Halkla İlişkiler |
Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkiler Uygulama Alanları I (Kurum İçi İletişim, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İtibar Yönetimi) |
Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkiler Uygulama Alanları II (Sorun Yönetimi, Risk Yönetimi, Kriz Yönetimi) |
Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkiler Uygulama Alanları III (Sponsorluk, Kurumsal Reklamcılık, Lobicilik, Uluslararası Halkla İlişkiler, Kamu Diplomasisi, Finansal Halkla İlişkiler) |
Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkilerde Etik ve Halkla İlişkiler Kuruluşları |
Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
Literatür okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Okay, A. ve Okay, A. (2018). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: DER Yayınları. |
Peltekoğlu, F. B. (2016). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim Bilimi ile ilgili temel halkla ilişkiler kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyloji ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri halkla ilişkiler çözümleri için kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Toplumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Belirli bir kavramsal modeli modern halkla ilişkiler yöntemlerini kullanmayı bilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Halkla İlişkiler alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların gelişimine yönelik uygulamalar geliştirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Halkla İlişkiler alanında yer alan konulara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini seçer, uygular.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Halkla İlişkiler uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve etkin olarak kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Araştırma ve yöntem tasarlama, anket yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitle iletişim araçları aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Sosyal Sorumluluk çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve bu konunun öneminin farkındadır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim yönetimi, denetimi, gelişimi ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibir ve bu bilgileri çalışmalarında uygulayabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ile toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
7 |
98 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
44 |
0 |
156 |
|
Genel Toplam |
156 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|