Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MYO299 | YAZ STAJI | 3 | 0 | 0 | 1 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YASEMEN KARAMAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, spor organizasyonlarının işleyişini tüm yönleriyle planlama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; kurumu tanıma, Kurumun vizyon ve misyon anlayışı hakkında genel bilgilendirme, örgüt şeması ve departmanlar hakkında genel bilgilendirme, Kurumda görev tanımları ve iş gereklerinin incelenmesi, Kurumda yürütülen sportif faaliyetler, İşletme faaliyetleri ile amaçların ilişkilendirilmesi, Spor organizasyonlarının yürütülme aşaması, Sportif organizasyonları planlama ve gözlemleme konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kurumun vizyon ve misyon anlayışını açıklar. |
Departmanların görev tanımlarını açıklar ve görev tanımının gereklerini uygular |
Sportif faaliyetlerin işleyiş planını inceler ve amaca yönelik uygunluğunu değerlendirir. |
Spor organizasyonlarının işleyiş ve yönetim sürecini tüm yönleriyle planlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, kurumu tanıma | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
2 | Gözlem raporu hazırlama | Kurumun vizyon ve misyon anlayışı hakkında genel bilgilendirme ve kurum işleyişini gözlemleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
3 | Gözlem raporu hazırlama | Kurumun örgüt şeması ve departmanlar hakkında genel bilgilendirme ve farklı departmanlar kurum işleyişini gözlemleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
4 | Gözlem raporu hazırlama | Kurumda görev tanımları ve iş gereklerinin incelenmesi ve kurum görevlilerini gözlemleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
5 | Gözlem raporu hazırlama | Kurumda yürütülen sportif faaliyetleri inceleme ve faaliyet işleyişini gözlemleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
6 | Gözlem raporu hazırlama | İşletme faaliyetleri ile amaçların ilişkilendirilmesi ve işletme faaliyetlerinin değerlendirilmesi, işleyin gözlemlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
7 | Gözlem raporu hazırlama | Spor organizasyonlarının yürütülme aşaması ve organizasyonların gözlemlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme | Sportif organizasyonları planlama ve uygulama alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
10 | Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme | Kurum departmanlarında uygulama alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
11 | Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme | Görev tanımının belirlenmesi ve uygulama alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
12 | Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme | Sportif faaliyetleri yürütme alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
13 | Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme | Spor organizasyonları planlama ve yürütme alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
14 | Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme | Spor organizasyonları planlama ve yürütme alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
15 | Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme | Staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Donuk, B. (2016). Spor Yönetimi Sanatı. Ötüken Neşriyat, İstanbul. |
Argan, M ve Basım, N. (2015). Spor Yönetimi. Detay Yayıncılık, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Makine teknolojisinde (imalat, tasarım, araştırma geliştirme, kalite kontrol alanlarında) temel bilgi ve becerilere sahip olma.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleğin gerektirdiği çalışma öncesi, çalışma esnasında ve sonrasında gerekli güvenlik önlemleri konularında ve olası kaza anında yapılması gereken acil müdahale konularında bilgi sahibi olmak.
|
||||||
2 |
Mesleğin gerektirdiği sayısal verilerle işlemler yapabilme matematiksel formülleri kullanabilme yeteneğine ve bilgisine sahip olmak.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Makine parçalarının tasarlanırken malzeme seçimi ve muayenesi hakkında bilgi sahibi olmak ve muayenesi konusunda izleyecekleri yolu bilmek.
|
||||||
2 |
Kalıp hesaplama, tasarım, hazırlama ve kalıpta ürün üretilmesi konularını bilmek.
|
||||||
3 |
CNC gibi cihazların imalat yapabilmesi için gerekli paket programlarını kullanarak ( CAM ) üretim yapmak.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Makine elemanlarını boyutlandırma ve kontrol hesaplarını yapabilmek.
|
||||||
2 |
Makine parçalarında ölçüm ve kontrol yapabilmek. Ölçme ve kontrol bilgi, beceri ve tecrübesine sahip olma.
|
||||||
3 |
Gelişmiş imalat yöntemi olan CNC torna, freze vb. makineler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mezun olduklarında çalışma alanlarında gerekli yönetim işlemleri konusunda bilgi sahibi olmak.
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olmak.Sağlıklı bireyler olmak.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Üretim yaparken ve üretim sonrası her aşamada dünya standartlarına uygun üretimler yapabilmek için kalite güvence standartları hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.
|
||||||
2 |
Teknolojik konularda bilişim olanaklarını kullanarak bilgiye ulaşmak ve kendini geliştirmek.
|
||||||
3 |
Makine parçalarını üretilmeden önce bilgisayar ortamında 2 ve 3 boyutlu olarak tasarlamak (CAD). Tasarlanan sistem üzerinde analizler yapabilme becerisine sahip olmak.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
|
||||||
2 |
Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir birey olma.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleğinde üretimin her aşamasında karşısına gelecek bir birleştirme yöntemi olan kaynak ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 4 | 7 | 28 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 4 | 0 | 28 |
Genel Toplam | 28 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 1,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 1,0 |