Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MKP253 |
MAKİNE ELEMANLARI I |
3 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ALİ GÜRCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ENES KALYONCU |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Tasarımda karşılaşacağı temel statik ve mukavemet bilgilerini kavrayabilme, makine elemanlarını özelliklerine göre sınıflandırabilme, makine elemanlarının dayanımlarını hesaplayabilmeyi amaçlar. |
İçerik: |
Tasarımda karşılaşacağı temel statik ve mukavemet bilgilerini kavrayabilme, makine elemanlarını özelliklerine göre sınıflandırabilme, makine elemanlarının dayanımlarını hesaplayabilmeyi amaçlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Makine ve makine elemanlarını tanır. |
Makine elemanlarını sınıflandırabilir. |
Makine elemanları gerilme analizi problemlerini çözebilir. |
Bağlama elemanlarını tanır ve hesaplayabilir. |
Taşıma elemanlarını tanır ve hesaplar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Genel Esaslar ve Tanımlar, Standartlar, Genel Malzeme ve Mukavemet Bilgisi |
Anlatım |
2 |
Kitap |
Genel Esaslar ve Tanımlar, Standartlar, Genel Malzeme ve Mukavemet BilgisiMakine Elemanlarının Sınıflandırılması, Tolerans ve Geçmeler |
Anlatım |
3 |
Kitap |
Çözülemeyen Bağlantı Elemanları: Kaynak Bağlantıları |
Anlatım |
4 |
Kitap |
Makine Elemanlarının Sınıflandırılması, Tolerans ve Geçmeler |
Anlatım |
5 |
Kitap |
Çözülemeyen Bağlantı Elemanları: Yapıştırma ve Lehim BağlantılarıToleranslar ve yüzey kalitesi |
Anlatım |
6 |
Kitap |
Çözülemeyen Bağlantı Elemanları: Perçin Bağlantıları |
Anlatım |
7 |
Kitap |
Çözülebilen Bağlantı Elemanları: Cıvata Bağlantıları |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap |
Çözülebilen Bağlantı Elemanları: Cıvata Bağlantıları Enerji Biriktiren Elemanlar: Yaylar |
Anlatım |
10 |
Kitap |
Çözülebilen Bağlantı Elemanları: Mil-Göbek Bağlantıları, Kamalar |
Anlatım |
11 |
Kitap |
Destekleme ve Taşıma Elemanları: Miller ve Akslar |
Anlatım |
12 |
Kitap |
Civata ve somunlar |
Anlatım |
13 |
Kitap |
Kayış ve kasnak mekanizmaları |
Anlatım |
14 |
Kitap |
Aşınma ve yağlama |
Anlatım |
15 |
Kitap |
Yaylar,Mekanizmaları,Zincirler |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Omurtag M.H. Mukavemet Cilt 1-2-Baskı 2005-2007, ISBN 975-511-431-9 , |
Prof.Dr.Erdem Koç 3.cü baskı cilt1-2 Makine Elemanları |
Shigley’den Makine Mühendisliğinde Tasarım,Richard G. Budynas, J. Keith Nisbett |
Shigley's Mechanical Engineering Design |
Ders Notları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Makine teknolojisinde (imalat, tasarım, araştırma geliştirme, kalite kontrol alanlarında) temel bilgi ve becerilere sahip olma.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleğin gerektirdiği çalışma öncesi, çalışma esnasında ve sonrasında gerekli güvenlik önlemleri konularında ve olası kaza anında yapılması gereken acil müdahale konularında bilgi sahibi olmak.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mesleğin gerektirdiği sayısal verilerle işlemler yapabilme matematiksel formülleri kullanabilme yeteneğine ve bilgisine sahip olmak.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Makine parçalarının tasarlanırken malzeme seçimi ve muayenesi hakkında bilgi sahibi olmak ve muayenesi konusunda izleyecekleri yolu bilmek.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Kalıp hesaplama, tasarım, hazırlama ve kalıpta ürün üretilmesi konularını bilmek.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
CNC gibi cihazların imalat yapabilmesi için gerekli paket programlarını kullanarak ( CAM ) üretim yapmak.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Makine elemanlarını boyutlandırma ve kontrol hesaplarını yapabilmek.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Makine parçalarında ölçüm ve kontrol yapabilmek. Ölçme ve kontrol bilgi, beceri ve tecrübesine sahip olma.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Gelişmiş imalat yöntemi olan CNC torna, freze vb. makineler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mezun olduklarında çalışma alanlarında gerekli yönetim işlemleri konusunda bilgi sahibi olmak.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olmak.Sağlıklı bireyler olmak.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Üretim yaparken ve üretim sonrası her aşamada dünya standartlarına uygun üretimler yapabilmek için kalite güvence standartları hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Teknolojik konularda bilişim olanaklarını kullanarak bilgiye ulaşmak ve kendini geliştirmek.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Makine parçalarını üretilmeden önce bilgisayar ortamında 2 ve 3 boyutlu olarak tasarlamak (CAD). Tasarlanan sistem üzerinde analizler yapabilme becerisine sahip olmak.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir birey olma.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleğinde üretimin her aşamasında karşısına gelecek bir birleştirme yöntemi olan kaynak ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
9 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
102 |
|
Genel Toplam |
102 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|