Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SKE299 |
INTERNSHIP |
3 |
0 |
0 |
1 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Stajın birincil çıktı hedefi, öğrenciler kendilerini ve çalıştıkları organizasyonu sistematik olarak değerlendirir şunları belirler: “Mezun olduktan sonra bu organizasyonla kariyer istihdam fırsatı sunulursa, kabul eder miyim? Neden ya da neden olmasın?" Birey güçlü yönler/çıkarlar ile kurumsal çevre/kültür arasındaki potansiyel uyuma odaklanır. |
İçerik: |
1. Öz Değerlendirme 2. Haftalık Dergi 3. Sektör Analizi 4. Şirket Analizi 5. Görüşmeler 6. Son Rapor 7. Süpervizör Değerlendirmeleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Staj aramadan önce bir özgeçmiş ve kapak mektubu derler. |
Fakülte danışmanının onayı ile staj pozisyonu arar ve kazanır. |
Havacılık Staj Teklifi kayıt defterini gönderir. |
Havacılık veya uzay endüstrisinde bir profesyonelin gözetimi altında olur. |
Gerekli staj kredisini kazanmak için onaylanmış bir operasyonda en az 160 saat çalışır. |
Staj deneyimi sırasında tüm ödevleri tamamlamaktan ve fakülte danışmanıyla rutin olarak iletişim kurmaktan sorumlu olmaya devam eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yerinde çalışma |
Hangi görev(ler) üzerinde çalıştınız? |
Uygulama |
2 |
Yerinde çalışma |
Hangi temel bilgi ve/veya becerilerden yararlanmanız gerekiyordu? |
Uygulama |
3 |
Yerinde çalışma |
Size ne kadar rehberlik, yönlendirme ve denetim verildi? Etkili miydi? |
Uygulama |
4 |
Yerinde çalışma |
Kiminle etkileşime girdin? Güçlü veya zayıf etkileşimler hakkında yorum yapın. |
Uygulama |
5 |
Yerinde çalışma |
1-5 arası bir ölçekte (5 en yüksek) bu hafta performansınızı nasıl not eder / değerlendirirsiniz? Bu “not” un hangi temeli üzerine verilir? |
Uygulama |
6 |
Yerinde çalışma |
Bu haftayı daha verimli hale getirmek için (sizin veya başkaları tarafından) ne yapılabilirdi? |
Uygulama |
7 |
Yerinde çalışma |
Bu sektördeki en büyük oyuncular kimler? |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Yerinde çalışma |
Sektörü etkileyen yerel, ulusal ve/veya uluslararası ekonomik koşulların etkileri nelerdir? |
Uygulama |
10 |
Yerinde çalışma |
Sektör son 3 yılda finansal olarak (brüt gelirler) büyüdü mü? |
Uygulama |
11 |
Yerinde çalışma |
Büyümeyi hızlandıran veya düşüşe neden olan kilit faktörler nelerdir? |
Uygulama |
12 |
Yerinde çalışma |
Fonlarınız veya risk sermayeniz varsa, bu yatırım yapmak için iyi bir sektör mü? Neden ya da neden olmasın? |
Uygulama |
13 |
Yerinde çalışma |
Bu sektörde size hitap eden şey nedir? |
Uygulama |
14 |
Yerinde çalışma |
Genel endüstri içinde, bu kuruluş nerede duruyor/sıralıyor? |
Uygulama |
15 |
Yerinde çalışma |
Sektördeki diğer firmalarla aynı kısıtlamalar ve fırsatlarla karşı karşıya mı? |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Takım çalışması becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
4 |
3 |
12 |
Mesleki Faaliyet |
4 |
3 |
12 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
8 |
0 |
24 |
|
Genel Toplam |
24 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
1,0 |
|