Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LJP256 |
KÜRESEL LOJİSTİK |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı; küresel lojistik süreçlerinin temel ilkelerini ve lojistik merkezlerinin işleyişini anlamak, küresel lojistik ağları, uluslararası taşımacılık, lojistik performans endeksi ve Türkiye'nin küresel lojistikteki rolünü analiz edebilmektir. |
İçerik: |
Bu ders, küreselleşmenin lojistik üzerindeki etkilerini, küresel lojistik birliklerini ve Türkiye'nin lojistik stratejilerindeki yerini derinlemesine inceler. Lojistik merkezlerinin sınıflandırılması, organizasyon yapıları ve faaliyetleri ile taşımacılık ve depo yönetimi gibi temel lojistik fonksiyonları ele alınır. Ayrıca, lojistik entegrasyon, dış kaynak kullanımı ve bilişim sistemlerinin lojistik süreçlerdeki rolü incelenir. Ders, Türkiye'nin dış ticaret lojistiği, küresel ulaştırma koridorları, AB ve Türkiye arasındaki ulaştırma politikaları ile Türkiye'nin küresel lojistikteki stratejik konumunu tartışılır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Küresel lojistik kavramları ve küresel lojistik ağları hakkında temel bilgi sahibi olur. |
Lojistik merkezlerin sınıflandırılmasını, organizasyon yapısını ve faaliyetlerini analiz eder. |
Lojistik entegrasyon ve dış kaynak kullanımının lojistik süreçlerine etkilerini değerlendirir. |
Türkiye'nin küresel lojistikteki rolünü, uluslararası taşımacılık ve ulaşım ağlarındaki yerini analiz eder. |
Küresel lojistik performans endeksini ve Türkiye'nin makro ekonomik durumunu değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders Notu Okuma |
Küreselleşme, Küresel Birlikler ve Küresel Lojistiğe Genel Bakış |
Anlatım, Tartışma |
2 |
Ders Notu Okuma |
Lojistik Merkez Kavramı: Temel Özellikleri ve Sınıflandırılması |
Anlatım, Tartışma |
3 |
Ders Notu Okuma |
Lojistik Merkezlerin Organizasyon Yapısı ve Faaliyetleri |
Anlatım, Tartışma |
4 |
Ders Notu Okuma |
Lojistik Merkezlerde Taşımacılık Yönetimi |
Anlatım, Tartışma |
5 |
Ders Notu Okuma |
Lojistik Merkezlerde Depo Yönetimi: Elleçleme Yöntemleri, Stoklama Fonksiyonu ve Envanter Kontrol Yöntemleri |
Anlatım, Tartışma |
6 |
Ders Notu Okuma |
Lojistik Merkezlerin Kuruluşu: Planlama, Tesis Yer Seçim Kararları ve Finansal Yapılanma Modelleri |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Ders Notu Okuma |
Lojistik Entegrasyon Kavramı: Bilişim Sistemleri ve Dış Kaynak Kullanımı Açısından Değerlendirilmesi |
Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders Notu Okuma |
Küresel Lojistik Performans Endeksi ve Türkiye'nin Makro Ekonomik Durumu |
Anlatım, Tartışma |
10 |
Ders Notu Okuma |
Küresel Bir Kuşak Bir Yol Girişimi: Ulaşım Ağları ve Türkiye’nin Konumu |
Anlatım, Tartışma |
11 |
Ders Notu Okuma |
Türkiye'yi Kapsayan ve İlgilendiren Küresel Ulaştırma Koridorları |
Anlatım, Tartışma |
12 |
Ders Notu Okuma |
AB Ulaştırma Politikaları ve Türkiye Ulaştırma Politikaları |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Ders Notu Okuma |
Türkiye'nin Dış Ticaret Lojistiği: Taşıma Modları Açısından Küresel Olaylara Bakış |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Ders Notu Okuma |
Dünyada Yaşanan Küresel Olayların Tartışılması |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Ders Notu Okuma |
GENEL Değerlendirme |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
İyigün, İ., & Görçün, Ö. F. (2024). ENDÜSTRİ 4.0: LOJİSTİK VE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI EĞİLİMLERİ. EKEV Akademi Dergisi(ICOAEF Özel Sayı), 119-133. |
M. S. Kaplan, M. Gümüş, ve E. H. Özder, “Paris İklim Anlaşması ve Sürdürülebilir Lojistik Kapsamında Lojistik Köy Yeri Seçimi: Türkiye Örneği”, Demiryolu Mühendisliği, sy. 20, ss. 202–229, Temmuz 2024, doi: 10.47072/demiryolu.1451230. |
Turgut, M. (2024). LOJİSTİK MERKEZ YÖNETİM MODELİ ÖNERİSİ. Yönetim Bilimleri Dergisi, 22(54), 2071-2097. https://doi.org/10.35408/comuybd.1445900 |
Pelit, İ. (2023). Türkiye’nin Lojistik Performans Endeksinin İncelenmesi. Uluslararası Ekonomi Ve Yenilik Dergisi, 9(1), 37-49. https://doi.org/10.20979/ueyd.1185216 |
T.C. Ticaret Bakanlığı. (2024). Dış Ticaret Lojistiği . Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The parties involved in the logistics field and recognizes the documents used.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Logistics related to the field of theoretical and practical knowledge is based.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Transportation is required in the field to explain basic concepts of theoretical and practice-based.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Defines the terminology in the field of logistics.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to communicate effectively with colleagues to win.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
The ability to use information and communication technology tools to win.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sectoral legislation will have the ability to understand and practice.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Professional ethical and theoretical gains the ability to use information contained in the application.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Personal, professional and / or studies evaluating the risks and opportunities related to the field of knowledge and skills, social / cultural / economic value and high thinking / approach / technology / product takes responsibility for the conversion; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Bringing innovation to the field of information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By identifying learning needs and learning objectives in line with his responsibilities under the plan activities aimed at improving the performance of individuals and manages.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
The acquired advanced knowledge and skills to critically evaluate.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A foreign language (English) at least in the general level of European Language Portfolio B1 monitors developments in the field of using and communicate with colleagues.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
European Computer Driving Licence Advanced Level, as defined in the competency using a computer based on the extent required by the field of information and communication technologies are used.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Space-related activities, the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, preservation of culture, environmental protection, occupational health and safety issues are executed in accordance with the acquired consciousness.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
10 |
3 |
30 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
1 |
3 |
3 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
1 |
3 |
3 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
10 |
3 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
52 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|