Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LJP253 |
TEDARİK ZİNCİRİ |
3 |
2 |
2 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi MURAT BAŞAL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı öğrencilere lojistik ve tedarik zincirinin temellerini öğretmek; tedarik zinciri ve lojistik problemlerini çözmek için modeller kurma ve çeşitli teknikler geliştirme becerisi vermektir. |
İçerik: |
Lojistik ile ilgili genel terimler, Tedarik Zincirine giriş, Lojistik ve Tedarik zinciri arasındaki ilişki, Tedarik zincirinin üyeleri, Tedarik zincirinin temel fonksiyonları, Tedarik Zincirinde planlama, Tedarik Zincirinde satın alma, Tedarik Zincirinde dağıtım, Tedarik Zincirinde talep yönetimi, Tedarik zinciri uygulamaları, Tedarik zincirinde envanter yönetimi, Dış Kaynak kullanımı, Tersine Lojistik. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Lojistik ve Tedarik zinciri alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar. |
Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir. |
Lojistik ve Tedarik zinciri alanına ilişkin bilgi ve bulguları analiz eder ve sonuçlar üretir. |
Lojistik faaliyetler ve Tedarik zinciri ilgili Türkçe ve İngilizce yazılı, görsel rapor, sunum ve proje hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders Notu Okuma |
Ders İçeriği ile İlgili Bilgilendirme, Tedarik Zinciri Yönetimi Temel Kavramlar |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Ders Notu Okuma |
Küresel Boyutuyla Tedarik Zinciri Yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Yönetimi Faaliyetleri |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Talep Tahmini |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zincirinde Stok Yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zincirinde Dağıtım |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zincirinde Stratejik İşbirliği |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Performans Yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Ders Notu Okuma |
Tedarik Zinciri Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Ders Notu Okuma |
Final Öncesi Genel Değerlendirme |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Ders Notu Okuma |
Genel Değerlendirme |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Keskin, H. (2015). Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Yayıncılık. |
Görçün, Ö. (2016). Örnek Olay ve Uygulamalarla Tedarik Zinciri Yönetimi, Beta Yayıncılık. |
Acar, Z. (2016). Lojistik Yaklaşımıyla Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Yayıncılık. |
Tanyaş, M. & Düzgün, M. (2016). Küresel Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Lojistik alanında yer alan tarafları ve kullanılan belgeleri tanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Lojistik Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ulaştırma Alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Lojistik alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
12 |
2 |
24 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
12 |
2 |
24 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
1 |
2 |
2 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
1 |
2 |
2 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
6 |
2 |
12 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
12 |
2 |
24 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
88 |
0 |
174 |
|
Genel Toplam |
174 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|