TR EN

ELEKTRİK VE ELEKTRONİK ÖLÇME TEKNİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ELP151 ELEKTRİK VE ELEKTRONİK ÖLÇME TEKNİĞİ 1 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMET CİHAT MUMCU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. NEVZAT YAĞIZ TOMBAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; ölçme işlemi ve ölçüm cihazları ile temel elektrik devre elemanlarını tanımaktır.
İçerik: Bu ders; ölçme teknikleri, ölçü cihazları, temel devre elemanları ve devre kurulumunu içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel elektrik devre elemanlarını tanımlar. (describe)(1)
Farklı akım değerleri elde etmek için hangi devre elemanlarını kullanmak gerektiğini tartışır. (discuss)(2)
Temel devre elemanlarıyla devre tasarımları yapar. (make)(3)
Temel elektrik devrelerindeki akım ve gerilim değerlerini ölçer. (calculate)(4)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 kaynak tarama, konu ile ilgili internet araştırması Ölçme ve ölçme hataları Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
2 kaynak tarama, konu ile ilgili internet araştırması Direnç renk kodları Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
3 kaynak tarama, konu ile ilgili internet araştırması Multimetre, avometre, voltmetre kullanımı Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
4 kaynak tarama, konu ile ilgili internet araştırması Devrelerde gerilim ve akımın ölçülmesi Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
5 kaynak tarama, konu ile ilgili internet araştırması Kondansatörler Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
6 kaynak tarama, konu ile ilgili internet araştırması Bobinler Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
7 kaynak tarama, konu ile ilgili internet araştırması Osiloskop kullanımı Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 kaynak tarama, konu ile ilgili internet araştırması Osiloskop kullanımı Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
10 kaynak tarama, konu ile ilgili internet araştırması Diyotlar Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
11 kaynak tarama, konu ile ilgili internet araştırması Transformatörler Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
12 kaynak tarama, konu ile ilgili internet araştırması AC-DC dönüştürücüler Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
13 kaynak tarama, konu ile ilgili internet araştırması Transistörler Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
14 kaynak tarama, konu ile ilgili internet araştırması Transistörler Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
15 kaynak tarama, konu ile ilgili internet araştırması Güç ölçme Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elektrik ve Elektronik Ölçme Tekniği, akademisyen yayınevi
Megep modülleri
DERS NOTLARI,SLAYT ÇIKTILARI

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili temel kavramlara hakim olma ve kullanabilme
5
2
Alanı ile ilgili problemleri anlama ve yorumlayabilme
4
3
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretme ve uygulamasını gerçekleştirme
4
4
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilişim teknolojilerine hakim olma ve etkin kullanabilme becerisi
4
2
Bireysel ve/veya takım çalışmalarına yatkın olma becerisi
4
3
Bilgiyi uygulamaya geçirme yeteneği
5
4
Sahip olduğu bilgi birikimini toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde kullanabilme yeteneği
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alçak gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olmak
4
2
Analog ve Dijital Elektrik ölçü aletlerinin yapısı ve çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olup, kullanabilmek.
4
3
Atatürk ilke ve inkılâplarını bilen, özümsemiş ve hayatında kullanan birey olmak.
5
4
Çizim ve simülasyon programları ile elektrik ve elektronik devreleri tasarlamak
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Doğru ve alternatif akımda kullanılan devre elemanlarını tanımak ve devre çözümlerini yapabilmek.
4
2
Elektrik Enerjisi üretimi hakkında bilgi sahibi olup, iletim ve dağıtım şebekelerinde kullanılan elemanlarını tanımak.
5
3
Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım onarım ve montajını yapabilmek.
4
4
Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olmak.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanmak
5
2
İşletim sistemi, temel ofis yazılımları ve bilgisayar genel donanımı hakkında bilgi sahibi olmak.
2
3
Mesleki alanda çözümlemeleri yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak
2
4
Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilmek. PLC sistemleri programlayabilmek
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel elektronik elemanlarının yapısını ve çalışmasını bilmek. Güç elektroniği elemanlarını ve kullanım özelliklerini bilmek. Mantık devre temellerini bilmek ve sayısal devre tasarımı yapabilmek.
3
2
Temel fizik kavramları ve temel elektrik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak
2
3
Zayıf akım, kuvvetli akım, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, elektrik tesisat planlarını çizebilmek, elektrik tesisatının taahhüt ve keşif işlerini kavrayıp yapabilmek.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
3
2
Küresel ve toplumsal çerçevede özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak mühendislik çözümlerinin yapılması becerisi
2
3
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme
2
4
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, alanı ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme
2
5
Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık becerisi ve yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal kalkınmaya katkı yapacak bilim ve teknolojileri üretebilen
2
2
Bilimsel düşünceye ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunabilen
5
3
Analitik düşünme yeteneğine sahip
2
4
Problem tanımlama ve çözüm bulma yeteneği kazanmış
2
5
Ülkenin ihtiyaçlarına uygun Ar-Ge projeleri geliştirebilen
5
6
Mesleki etik değerlere sahip
5
7
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilen çok yönlü ve kültürlü
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 6 3 18
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 1 4
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 3 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 28 0 74
Genel Toplam 74
Toplam İş Yükü / 25.5 2,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0