Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
FIZ151 |
TEMEL FİZİK |
1 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi EKREM SÜZEN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
emel fizik kavram ve prensiplerini kavramak, doğadaki olay ve olguları temel fizik yasalarıyla açıklamak, temel fizik problemlerini
matematiksel teknik ve analizlerle çözebilme yeteneği kazanmak, öğrenim yaşamında kullanılacak temel fizik bilgisini oluşturmaktır. |
İçerik: |
Bu ders; Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri),Vektörel ve skaler büyüklükler,Vektörel ve skaler işlemler,Kinematik
değişkenler ve hareket,Atışlar,Newton’un hareket yasaları,Newton’un hareket yasaları uygulamaları,İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi
ve güç), İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları), Elektrostatik (Coulomb yasası),Elektrostatik (Elektrik alan),Elektrostatik
(Elektriksel potansiyel ve sığa), Akım ve Direnç ( Amper yasası),Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası); konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Tek ve çok boyutlu hareketin temel prensiplerini anlar |
Parçacık dinamiğinin temel kavramlarını ayırt edebilir ve uygulayabilir |
ş ve Enerji kavramlarını ayırt edebilir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Taraması |
Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri) |
Anlatım - Soru Cevap |
2 |
Literatür Taraması |
Vektörel ve skaler büyüklükler |
Anlatım - Soru Cevap |
3 |
Literatür Taraması |
Vektörel ve skaler işlemler |
Anlatım - Soru Cevap |
4 |
Literatür Taraması |
Kinematik değişkenler ve hareket |
Anlatım - Soru Cevap |
5 |
Literatür Taraması |
Kinematik değişkenler ve hareket |
Anlatım - Soru Cevap |
6 |
Literatür Taraması |
Newton’un hareket yasaları |
Anlatım - Soru Cevap |
7 |
Literatür Taraması |
Newton’un hareket yasaları uygulamaları |
Anlatım - Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması |
İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç) |
Anlatım - Soru Cevap |
10 |
Literatür Taraması |
İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları) |
Anlatım - Soru Cevap |
11 |
Literatür Taraması |
Elektrostatik (Coulomb yasası) |
Anlatım - Soru Cevap |
12 |
Literatür Taraması |
Elektrostatik (Elektrik alan) |
Anlatım - Soru Cevap |
13 |
Literatür Taraması |
Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa) |
Anlatım - Soru Cevap |
14 |
Literatür Taraması |
Akım ve Direnç ( Amper yasası) |
Anlatım - Soru Cevap |
15 |
Literatür Taraması |
Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası |
Anlatım - Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Raymond A. Serway, Robert J. Beicher ( Çeviri: Prof. Dr. Kemal Çolakoğlu) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlere uyarlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Deney planlayıp düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mekatronik Sistemleri'nin tasarımı ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya yatkındır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı teknik problemlerin çözümüne küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur.
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
Mekatronik Programı ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mekatronik alanında sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Mesleki faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
14 |
2 |
28 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
58 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|