TR EN

MESLEKİ İNGİLİZCE I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YDL251 MESLEKİ İNGİLİZCE I 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EKREM SÜZEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi DEMET ÖZCAN BİÇİCİ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sivil Havacılık alanında İngilizce mesleki dil kullanımının ve alana özel terimlerin öğretilmesi ve sivil havacılık öğrencilerinin iş ile ilgili farklı alanlarda İngilizce iletişim becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.
İçerik: Havayolları ve havaalanı hizmetlerinde farklı konulardaki teknik terimlerin ve terminolojinin kazandırılması için konu bazında okuma, kelime bilgisi, fonksiyonel İngilizce, dil gelişimi çalışmaları ders içeriğine yansıtılmıştır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Havayolu ve Havalanına özel farklı konu ve durumlara özel teknik terimler ve terminolojinin kazandırılması

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Haftalık Okuma Miscommunication, Runway Incursion (İletişim Eksikliği, Pist İhlali) Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi
2 Haftalık Okuma The airport, airport features, positions on and around the airport, airport hazards, surface operations (Havaalanı, havaalanı özellikleri, havaalanı içindeki ve çevresindeki konumlar, havaalanı tehlikeleri, yüzey operasyonları) Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi
3 Haftalık Okuma Lost (Kayıp) Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi
4 Haftalık Okuma The Aircraft - Components of Aircraft, Describing Positions on an Airframe, Aircraft Movement and Control (Uçak - Uçağın Bileşenleri, Uçak Gövdesindeki Pozisyonların Açıklanması, Uçak Hareketi ve Kontrolü) Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi
5 Haftalık Okuma Technology (Teknoloji) Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi
6 Haftalık Okuma ATIS Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi
7 Haftalık Okuma Animals (Hayvanlar) Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi
8 - ARA SINAV -
9 Haftalık Okuma Gravity (Yer çekimi) Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi
10 Haftalık Okuma Basic Flight Instruments, Positions inside and Outside the Aircraft, Aircraft Altitude, Basic Cockpit Instruments(Temel Uçuş Aletleri, Uçak İçi ve Dışı Pozisyonlar, Uçak İrtifası, Temel Kokpit Aletleri) Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi
11 Haftalık Okuma Health - Doctor on Board, Stress, Medical Emergency (Sağlık - Uçuştaki Doktor, Stres, Tıbbi Acil Durum) Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi
12 Haftalık Okuma Fire - Dangerous Goods Incidents Report, Smoke, On-Board Fire (Yangın -Tehlikeli Madde Olay Raporu, Duman, Araç İçi Yangın) Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi
13 Haftalık Okuma Meteorology - Microbursts, Airport Distruption, Stormy Approach (Meteoroloji - Mikro Patlamalar, Havaalanı Kesintisi, Fırtınalı Yaklaşma) Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi
14 Haftalık Okuma Landings (İnişler) Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi
15 Haftalık Okuma General Review Before Final (Final öncesi genel tekrar) Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aviation English - Henry Emery & Andy Roberts, MacMillan

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
1) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanındaki genel kavramları tanımlar/açıklar.
5
2
1) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanındaki genel kavramları tanımlar/açıklar.
5
3
2) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programında yer alan terminolojiyi tanımlar/açıklar.
5
4
2) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programında yer alan terminolojiyi tanımlar/açıklar.
5
5
3) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanımlar.
2
6
3) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanımlar.
2
7
4) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği kavramlarının geçmişten günümüze tarihsel sürecini açıklar.
0
8
4) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği kavramlarının geçmişten günümüze tarihsel sürecini açıklar.
0
9
5) İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kavrar. Fonksiyonlar arası ilişkileri ve etkileşimleri sınıflandırır ve açıklar.
2
10
5) İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kavrar. Fonksiyonlar arası ilişkileri ve etkileşimleri sınıflandırır ve açıklar.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kavramsal tanımlamaları yapar/açıklar.
3
2
Alanı ile ilgili kavramsal tanımlamaları yapar/açıklar.
3
3
Havacılık terminolojisini tanımlar/açıklar.
5
4
Havacılık terminolojisini tanımlar/açıklar.
5
5
Bilgisayarlı destek sistemlerini kullanır.
1
6
Bilgisayarlı destek sistemlerini kullanır.
1
7
Havacılık sektörünün tarihsel gelişimini bilir/anlatır.
0
8
Havacılık sektörünün tarihsel gelişimini bilir/anlatır.
0
9
İşletme fonksiyonlarına hakim olur, bilgileri iş hayatında kullanır.
1
10
İşletme fonksiyonlarına hakim olur, bilgileri iş hayatında kullanır.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
1) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında ilgili kurumlarla (Havayolu şirketleri, Handling şirketleri v.s.) mevzuata uygun yazılı anlaşmaları yapar.
1
2
1) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında ilgili kurumlarla (Havayolu şirketleri, Handling şirketleri v.s.) mevzuata uygun yazılı anlaşmaları yapar.
1
3
2) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında yazışma, bilgi depolama ve depolamış bilgileri bilgisayar paket programlarını amacına uygun olarak kullanır.
2
4
2) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında yazışma, bilgi depolama ve depolamış bilgileri bilgisayar paket programlarını amacına uygun olarak kullanır.
2
5
3) Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
3
6
3) Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
3
7
4) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında edindiği bilgileri, uzman olan ve olmayan kişilerle, etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade ederek paylaşır.
5
8
4) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında edindiği bilgileri, uzman olan ve olmayan kişilerle, etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade ederek paylaşır.
5
9
5) İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların değişen çevre şartlarına adaptasyonunu sağlamak için disiplinler arası kıyaslamalarla yeni öneriler geliştirir. sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
3
10
5) İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların değişen çevre şartlarına adaptasyonunu sağlamak için disiplinler arası kıyaslamalarla yeni öneriler geliştirir. sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında ilgili yönetmelik ve yönergelere bilir, uygun yazışmaları yapar
1
2
Alanında ilgili yönetmelik ve yönergelere bilir, uygun yazışmaları yapar
1
3
İlgili alanda kullanılan bilgisayar yazılımları/programları kullanır.
1
4
İlgili alanda kullanılan bilgisayar yazılımları/programları kullanır.
1
5
Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır/bilgileri iş hayatında kullanır.
2
6
Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır/bilgileri iş hayatında kullanır.
2
7
Havacılık sektörü ile ilgili öğrendiği bilgileri başkalarına anlatım becerisi kazanır.
3
8
Havacılık sektörü ile ilgili öğrendiği bilgileri başkalarına anlatım becerisi kazanır.
3
9
İşletme uygulamalarını yorumlar, değerlendirir, analiz eder.
3
10
İşletme uygulamalarını yorumlar, değerlendirir, analiz eder.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
1) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3
2
1) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3
3
2) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
2
4
2) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
2
5
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
2
6
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
2
7
4) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
0
8
4) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
0
9
5) Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirir; bilgi ve becerilerini sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
2
10
5) Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirir; bilgi ve becerilerini sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2
2
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2
3
2) Öğrenme gereksinimlerini belirler; öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
0
4
2) Öğrenme gereksinimlerini belirler; öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
1) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
0
2
1) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
0
3
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
0
4
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
0
5
3) Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
3
6
3) Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
3
7
4) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4
8
4) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4
9
5) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın ileri düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
3
10
5) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın ileri düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
3
11
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
3
12
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
1
2
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
1
3
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
1
4
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 1 1 1
Uygulama 14 1 14
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 59 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0