| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| BLP151 | VERİ TABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ I | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CEYDA CEVAHİR YILDIZ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. NAZMİYE İNAM KÖSE |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bilgisayar ortamında veriyi organize edebilmeyi, yapısal veritabanı modelleri tasarlayabilmeyi, verinin güvenli ve etkin bir şekilde kabulü, işlenmesi ve raporlanması yetkinliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | - Veri ve organizasyonu - Mevcut veritabanı teknolojilerini tanıma - Veri modeli tasarlama - Veritabanı normalizasyonu - Veri üzerinde giriş, değişiklik, imha ve raporlama işlemleri - Toplu işlemlerkonularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Veritabanı Tasarlamak |
| Veritabanını Oluşturmak |
| Veritabanında Sorgulama Yapmak |
| Veritabanı Yönetimsel Fonksiyonları Kullanmak |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Dosyalama Sistemleri, Veri, Bilgi, Enformasyon ve Veri Tabanı Kavramları | Anlatım |
| 2 | Araştırma | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri, Veri Tabanı Modelleri, Modelleri, Veri Tabanı Mimarileri | Anlatım |
| 3 | Araştırma | Veri Modelleme Aşamaları, Varlık İlişki Diyagramı | Gösterip yaptırma |
| 4 | Araştırma | Normalizasyon | Gösterip yaptırma |
| 5 | Araştırma | Veritabanı Araçlarının Kurulumunu Yapmak, Tabloları Oluşturmak ve Özelliklerini Belirlemek | Gösterip yaptırma |
| 6 | Araştırma | Tabloları Oluşturmak, Özelliklerini Belirlemek ve Tablolara Veri Girişi Yapmak | Gösterip yaptırma |
| 7 | Araştırma | DDL Sorguları Kullanımı | Gösterip yaptırma |
| 8 | Araştırma | DDL Sorguları Kullanımı | Gösterip yaptırma |
| 9 | Araştırma | DML Sorgularını Kullanımı | Gösterip yaptırma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Araştırma | DML Sorgularını Kullanımı | Gösterip yaptırma |
| 12 | Araştırma | DCL Sorguları Kullanımı | Gösterip yaptırma |
| 13 | Araştırma | DCL Sorguları Kullanımı | Gösterip yaptırma |
| 14 | Araştırma | Alt Program Sorguları, Transaction İşlemleri | Gösterip yaptırma |
| 15 | Araştırma | Veri Tabanı Yedekleme ve Export Etme | Gösterip yaptırma |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| SQL Server 2022 - Selçuk ÖZDEMİR Sorgularla Adım Adım SQL Server - Murat YÜCEDAĞ QL Server 2022 Query Performance Tuning: Troubleshoot and Optimize Query Performance - Grant Fritchey |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
|
3 | |||||
| 2 |
Donanımların temel işlevlerini tanır.
|
0 | |||||
| 3 |
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
|
0 | |||||
| 4 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
|
2 | |||||
| 5 |
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
|
2 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
|
0 | |||||
| 2 |
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
|
2 | |||||
| 3 |
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
|
2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
|
3 | |||||
| 2 |
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
|
3 | |||||
| 3 |
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
|
5 | |||||
| 2 |
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
|
2 | |||||
| 2 |
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
|
4 | |||||
| 3 |
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
|
2 | |||||
| 2 |
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
|
3 | |||||
| 2 |
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
|
4 | |||||
| 3 |
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
|
1 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 5 | 15 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 54 | 0 | 122 |
| Genel Toplam | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |