TR EN

GÖRSEL PROGRAMLAMA I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BLP251 GÖRSEL PROGRAMLAMA I 3 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile öğrencinin nesne yönelimli bir dili kullanarak görsel programlama yeterliliğinin geliştirilecektir.
İçerik: Bu derste C# dili kullanılarak bilgisayarda kullanılabilecek programlar tasarlanır. Temel programlama işlemleri görsel nesneler birleştirilerek birbirleri ile ilişkili halde kullanılır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Görsel programlama editörü kurulum ve ayarlarını yapar.
C# diline ait yazım kurallarını bilir.
Probleme ait algoritma veya akış diyagramını C# koduna dönüştürür.
Dizi işlemleri yapar.
Kontrol deyimlerini kullanır.
Döngüleri kullanır.
Alt programlarla çalışır.
Sınıflarla çalışır.
Nesneleri kullanır.
Temel uygulamalar oluşturur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma Anlatım
2 Konuyla ilgili internet araştırması Değişkenler, Veri türleri Gösterip Yaptırma
3 Konuyla ilgili internet araştırması Operatörler Gösterip Yaptırma
4 Konuyla ilgili internet araştırması Standart Nesneler Gösterip Yaptırma
5 Konuyla ilgili internet araştırması Karar Yapıları Gösterip Yaptırma
6 Konuyla ilgili internet araştırması Diziler Gösterip Yaptırma
7 Konuyla ilgili internet araştırması Döngüler Gösterip Yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili internet araştırması Fonksiyonlar Gösterip Yaptırma
10 Konuyla ilgili internet araştırması Aşırı Yüklenen Fonksiyonlar Gösterip Yaptırma
11 Konuyla ilgili internet araştırması Sınıflar Gösterip Yaptırma
12 Konuyla ilgili internet araştırması Formlar ve Özellikleri Gösterip Yaptırma
13 Konuyla ilgili internet araştırması Giriş ve Mesaj Pencereleri Gösterip Yaptırma
14 Geçmiş haftaların konu tekrarı Uygulama Tasarımı Uygulama
15 Geçmiş haftaların konu tekrarı Uygulama Tasarımı Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Nihat Demirli ve Yüksel İnan, Visual C# .NET 2005, Palme Yayıncılık, 2006.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
3
2
Donanımların temel işlevlerini tanır.
1
3
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
1
4
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4
5
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
1
2
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
2
3
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
5
2
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
5
3
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
4
2
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
3
2
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
2
3
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
3
2
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
3
2
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
4
3
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 4 6 24
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0