Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
IKP109 |
DAVRANIŞ BİLİMLERİ |
3 |
2 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders, öğrencilerin insan davranışlarının temel nedenleri hakkında bilgi sahibi olmalarını ve davranış nedenleri kapsamında mesleki yaşamlarında iletişim kurarken insanlara, hoşgörülü, doğru yöntem ve etkili yaklaşımlarını sağlayabilmelerini amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Davranış düzlemi, oluşturan faktörler,Sosyal statü ve rol davranışları,Öğrenme,Kültür ,Tutum,Tutumların oluşması ve ölçülmesi, kişilik kavramı ve metaprogramlar, Kişilik tipleri, Algılama, İletişim süreci ve iletişimi engelleyen faktörler, iletişim biçimleri, Grup kavramı, grup türleri , Yöneticilik, liderlik ve girişimcilik konularını içerir |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Kültürü oluşturan öğeleri ve toplumsal değişmeye yol açan etkenleri tartışır. Değerlendirme |
Aile ile kadının toplumsal konumuna yönelik temel teorik yaklaşımları analiz eder. - analiz etme |
Öğrenmeye yönelik kuramları ve ilkeleri bilir- bilgi |
Duyum ve algı arasındaki farklılıkları değerlendirir.- Değerlendirme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
kaynak taraması |
Sosyolojiye Giriş |
Anlatım |
2 |
kaynak taraması |
Sosyolojinin Ortaya Çıkışı ve Kuramsal Yaklaşımlar |
Anlatım |
3 |
kaynak taraması |
Toplum ve Toplumsal Yapı |
Anlatım |
4 |
kaynak taraması |
Kültür |
Anlatım |
5 |
kaynak taraması |
Toplumsal Değişme ve Tabakalaşma |
Anlatım |
6 |
kaynak taraması |
Toplumsallaşma |
Anlatım |
7 |
kaynak taraması |
Toplumsal Gruplar |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
kaynak taraması |
Aile Kurumu |
Anlatım |
10 |
kaynak taraması |
Ekonomi, Teknoloji ve Çevre |
Anlatım |
11 |
kaynak taraması |
Psikoloji Bilimine Giriş |
Anlatım |
12 |
kaynak taraması |
Yaşam Boyu Gelişim Psikolojisi |
Anlatım |
13 |
kaynak taraması |
Güdüler ve Duygular; Duyum ve Algı |
Anlatım |
14 |
kaynak taraması |
Kişilik Psikolojisi ve Kişilik Kuramları; Davranış Üzerine Sosyal Etkiler |
Anlatım |
15 |
kaynak taraması |
Tutumlar; Öğrenme |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar alanında gerekli terimleri ve bilgileri bilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Bilgisayar ile ilgili olan temel mesleki ingilizce terimlerini bilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Bilgi güvenliği kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar alanında gerekli kavramları öğrenme becerisi kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Temel elektrik-elektronik parçaların işlevlerini bilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Farklı işletim sistemlerini kullanma becerisi kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Kendinden istenen yazılım kurulum işlemini gerçekleştirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Basit yazılım ve donanım hatalarını bulur ve düzeltir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Var olan dijital bilgiyi korumak için düzenli periyotlarla yedekleme işlevini gerçekleştirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kendi alanında bağımsız bir şekilde öğrenir ve öğrendiğini uygulayabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnsan ilişkileri ve iletişimi konusunda yapılması gerekeni bilir ve uygular.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kendinden istenilen işletim sistemlerini kurar ve yönetir.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
4 |
56 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
2 |
3 |
6 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
48 |
0 |
122 |
|
Genel Toplam |
122 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|